BasBQ
Beef en Steak

Boston butt van 6.5kg...hoe lang?

 
 
 

m.bouwens

Kooltjesharker
Berichten
200
Hallo allen. Ik ga vrijdag voor een groot deel van de straat pulled pork maken. Heb een stuk boston butt van 6.5kg. Ik wil geen risico nemen met de tijd dat het klaar is. Hoe laat moet ik waarschijnlijk beginnen? Ik ga het ook inpakken om de tijd te verkorten. Ik neem aan dat je met zo een stuk 13 uur niet gaat redden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Het kan heel wisselend zijn. Ik heb ooit 4,5kg in 12 uur (+1 uur rusten) gedaan.
Maar je kan beter een paar uur te vroeg klaar zijn dan te laat 😉
 
Het kan heel wisselend zijn. Ik heb ooit 4,5kg in 12 uur (+1 uur rusten) gedaan.
Maar je kan beter een paar uur te vroeg klaar zijn dan te laat
Haha ja dat was ook mijn idee. Ik dacht dat als ik van ongeveer hooguit 17 uur uit ga, dat ik redelijk safe zit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Lees net toevallig in een run van BBQ helden toen ze een controller getest heb en, dat een boston butt van 6,5kg 20 uur nodig had zonder inpakken.
 
moeilijk te zeggen maar reken op 12-14 uur inclusief inpakken
je kan natuurlijk ook de temp ietsje hoger zetten, 140 of zo.
 
Haha ja dat was ook mijn idee. Ik dacht dat als ik van ongeveer hooguit 17 uur uit ga, dat ik redelijk safe zit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ik denk ook wel dat je met 17 uur redelijk safe zit. Maar als je dan toch 's avonds moet beginnen, dan kan je net zo goed rekenen op een uur of 20 bereidingstijd. Als je het vlees er tussen 20:00 en 22:00 op legt zit je volgens mij altijd goed.
Mocht het vlees eerder klaar zijn, dan kan je het uren warm houden in een koelbox. Eerst een kwartiertje laten uitdampen en vervolgens opnieuw inpakken (dan heb je gelijk het vocht apart voor de saus). Daarna in een handdoek wikkelen en in de koelbox legen. De loze ruimte in de koelbox kan je het best ook opvullen met handdoeken. Zo blijft het makkelijk nog 5 uur warm, en het vlees wordt nóg zachter.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga inderdaad maar gewoon om 22u beginnen donderdag. Had al een koelbox gekocht vorige week, dus die kan ik dan gelijk gebruiken. Jullie lezen/ zien het resultaat wel voorbij komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga inderdaad maar gewoon om 22u beginnen donderdag. Had al een koelbox gekocht vorige week, dus die kan ik dan gelijk gebruiken. Jullie lezen/ zien het resultaat wel voorbij komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
ben benieuwd ! zal een mooie run worden, succes !!!
 
Ik ga inderdaad maar gewoon om 22u beginnen donderdag. Jullie lezen/ zien het resultaat wel voorbij komen
Dat gaat een spectaculaire run worden :love: Alvast succes(y) en vergeet er vooral geen verslag van te posten ;) 👊
 
Word een aardige run, laat maar komen

En foto’s van de butt op de Q hè voordat de post naar de asbak gaat 😱😉
 
Ik heb laatst 4.5 kilo savonds 22:00 uur erop gedaan en, zonder inpakken, tot 19:00 de volgende dag nodig gehad...
 
Ligt er nu 11 uur op bij een temp van 68 graden Celsius

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Dat moet goed komen dan toch? Ga je nog inpakken?
962e8cbc7368ddc2c9d5063b5b0f0028.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan