BasBQ
Beef en Steak

Boston butt van 6.5kg...hoe lang?

Interessant om eens te weten hoe lang dat duurt.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet uitdroogt? Injecteren? Soms besproeien ('s nachts niet dan). Pan met water (na een uur wss leeg). Ik moet er nog aan beginnen, maar wacht tot mijn controller er is.
 
Interessant om eens te weten hoe lang dat duurt.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet uitdroogt? Injecteren? Soms besproeien ('s nachts niet dan). Pan met water (na een uur wss leeg). Ik moet er nog aan beginnen, maar wacht tot mijn controller er is.
Heb hier en daar gelezen dat injecteren meer voor de smaak dan uitdroging is. Ik heb vannacht gewoon lekker staan sproeien voor het eerst. Dus ben benieuwd. Slaap heb ik niet heel erg gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Heb een controller van mn maat geleend, maar krijg de kamado meestal wel wat uurtjes stabiel dus niet per se nodig naar mijn mening. Volgens mij moet je vooral goed vlees hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Heb hier en daar gelezen dat injecteren meer voor de smaak dan uitdroging is. Ik heb vannacht gewoon lekker staan sproeien voor het eerst. Dus ben benieuwd. Slaap heb ik niet heel erg gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Heb een controller van mn maat geleend, maar krijg de kamado meestal wel wat uurtjes stabiel dus niet per se nodig naar mijn mening. Volgens mij moet je vooral goed vlees hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ik ga echt wel slapen aan 1 stuk, anders ben ik niet te genieten. Daarom dat ik absoluut een controller wil.
Geheel stabiel heb ik de KJ nog niet echt gehad. Het is te zeggen dat hij toch wel altijd wat schommelt tussen wat grades, maar vermits ik dan thuis ben en geregeld op de app kijk, loop ik even naar buiten en geef ik hem een klein tikje. Maar een gehele nachtsessie zou ik niet gerust kunnen slapen op deze manier. Bedoeling is dan ook dat ik de controller echt alleen maar gebruik bij hele lange sessies.

3-2-1 ribben nog geen idee of die controller nut heeft, omdat je er toch wel mee bezig bent en dus sowizo af en toe een tikje kunt geven.

Dus mag ik besluiten dat zo een lap varken niet te droog wordt? Sproeien is maar aan de buitenkant en verdampt rap.

Thanx.
 
Interessant om eens te weten hoe lang dat duurt.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet uitdroogt? Injecteren? Soms besproeien ('s nachts niet dan). Pan met water (na een uur wss leeg). Ik moet er nog aan beginnen, maar wacht tot mijn controller er is.
Ik heb hem op de weber 57 gemaakt. Braadslede met ruim 2 liter water. Hier staat na 15 uur nog steeds water in. Paar bakstenen als scheidingswand tussen de briketten en het vlees/braadslede. Eenmaal op temperatuur hou ik hem met gemak op 107 a 115 graden.

Gewoon lekker slapen met min en max temperatuur alarm op de inkbird. Mocht er iets zijn dat ik kan ingrijpen.

Een goed stuk procureur of boston butt heeft zoveel marmering dat het bijna niet kan uitdrogen. Dus tussendoor sprayen doe ik niet.
 
20210205_134818.jpg

Ik heb honger :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan