BasBQ
Beef en Steak

Borrelplankje met zelf gemaakte borrel

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste BBQ-collega's,

Het onderwerp voor de fotowedstrijd van deze maand is "bij de borrel". Een onderwerp waar je even goed over na moet denken.
Het lijkt makkelijk, maar wat vind je lekker bij een borrel? En kan dat op de bbq gemaakt worden?
En dat de keuze reuze is, dat blijkt wel uit de inzendingen tot nu toe. Stuk voor stuk toppertjes.

Nu is voor mijzelf een kipkluifje en een goede droge worst een van de lekkerste dingen bij een borrel. Dus gaan we dat maken.
De droge worst komt bij een goede slager vandaan, ieder zijn vak. Ik stort mezelf op kipkluifjes van de bbq.
Wat ook niet mag ontbreken zijn frikandel stukjes voor onze dochter. Borrelen is tenslotte een sociale aangelegenheid.

Wat is het plan: enige tijd geleden een rub voor kip gemaakt uit het boek Smokey Goodness. Daar had ik nog van over en is een erg lekkere rub.
De frikandellen in stukken en laten garen in de bbq, aflakken met bbq saus.
Alles op het spitje want dat is toch wel de lekkerste manier om kipkluifjes te maken.

Voor wat betreft de borrel: enkele weken geleden begonnen met het maken van limoncello en deze is sinds een week klaar. En jongens jongens, wat is deze lekker. Als borrel dus een lekkere ijs- en ijskoude limoncello

De pics:

Eerst van de limoncello: de schil van 5 citroenen en 1 fles vodka, 3 weken donker en koel laten staan. Daarna even door de zeef en vervolgens suikerwater (4,5dl water en 225gr suiker) toevoegen en nog 1 a 2 weken wachten. En dan genieten.
DSC_1818.JPG

DSC_1819.JPG

DSC_1820.JPG


En nu de borrelhapjes:

De kip heeft 24 uur in de rub gestaan
DSC_1877.JPG


Frikandellen in stukjes
DSC_1878.JPG


Alles op de spiesjes
DSC_1879.JPG


Op de q
DSC_1880.JPG


Terwijl de spit zijn werk doet even een white sauce gemaakt, een perfecte dipsaus (125ml mayo+30ml azijn+1tl worcester+0,5tl mosterd)
DSC_1881.JPG


DSC_1882.JPG


Kort daarna even de frikandellen ingesmeerd met bbq saus. Looking good!!!
DSC_1883.JPG


Zo, klaar.
DSC_1884.JPG


En alles op het plankje
DSC_1885.jpg


DSC_1891.JPG


Dank voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Super verslag ! Wat een drive ! Top!

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
Mooi verslag en de limoncello ook maar eens maken.
Donker en koel koelkast of kelderkast ook goed?
 
Ziet er zeer smakelijk uit, Rick! En dat recept voor limoncello gaat op de lijst met prioriteiten....
 
Mooi verslag en de limoncello ook maar eens maken.
Donker en koel koelkast of kelderkast ook goed?
Kelderkast of meterkast. Koelkast Is erg koud. De oliën uit de citroen schil mengen dan slechter. Om de dag ff schudden is ook gunstig.
 
Erg leuk die limoncello! Dat gaan we zeker een keer proberen. Heeft vast en zeker gesmaakt
 
Lekker borrelen op deze manier. ;)
 
Rick, je hebt goed je best gedaan. Dat was vast een heerlijke borrel.
 
Ziet er lekkr uit. Limoncello is altijd verrukkelijk.

By the way,
Is de bleekselderij voor de decoratie :ROFLMAO:
 
I love it! Onwijs leuk idee de complete borrel te maken inclusief de booze! Mooie foto geworden ook (y)
 
By the way,
Is de bleekselderij voor de decoratie :ROFLMAO:
Een beetje wel ja :rolleyes:
Maar om te dippen in White sauce is het erg lekker. We hebben alle 4 die stukjes netjes opgegeten 😂
 
Heerlijk plankje zo Rick, echt super! Frikandelletjes erbij op het spit. Geweldig bedacht man! Tja, kipkluifjes met whitesauce, ik geloof niet dat er fijnere combi's zijn...

Mocht je ooit de hand weten te leggen op een fles (of twee) pure alcohol 96% bijvoorbeeld uit een Italiaanse Super (geloof het of niet, max 14 euro per liter daar) maak daar zelf dan eens limoncello van. Je weet niet wat je proeft! Door het hogere alcohol percentage extraheer je veel meer citroensmaak en etherische oliën uit de schil. Echt zalig!
 
Heerlijk plankje zo Rick, echt super! Frikandelletjes erbij op het spit. Geweldig bedacht man! Tja, kipkluifjes met whitesauce, ik geloof niet dat er fijnere combi's zijn...

Mocht je ooit de hand weten te leggen op een fles (of twee) pure alcohol 96% bijvoorbeeld uit een Italiaanse Super (geloof het of niet, max 14 euro per liter daar) maak daar zelf dan eens limoncello van. Je weet niet wat je proeft! Door het hogere alcohol percentage extraheer je veel meer citroensmaak en etherische oliën uit de schil. Echt zalig!
thnx Sander. Had ik idd ook al gelezen. En schijnbaar ook in België te koop, dus zodra he kan even de grens overwippen.
 
thnx Sander. Had ik idd ook al gelezen. En schijnbaar ook in België te koop, dus zodra he kan even de grens overwippen.

Ook in Nederland, maar niet voor die Italiaanse prijzen!
 
Wat een lekker verslag Rick. En mooi gebruikgemaakt van het spit.
Je hebt weer lekker kunnen snoepen van dat plankje TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan