BasBQ
Beef en Steak

Bone in Ham

Nou dat is wel heel smakelijk.

en natuurlijk wel lekker als je een slager heb die je begrijpt.

wil het adres ook wel hebben want kom er genoeg en mijn meisje werkt in zoetermeer dus dat komt wel goed.
 
Oi oi oi zeg dat ziet er goed uit. zal al wel op zijn denk ik :D
 
Lust ik ook!!
 
de laatste foto's van het resultaat

net voordat de ham eraf ging
MG_1734.jpg


lijkt erg donker, maar dat komt vooral door hoe het licht de keuken invalt en het folie
MG_1736.jpg


zo zag ie er echt uit
MG_1737.jpg


terwijl ik de ham uit de folie haalde kwamen de collega's vrij snel op de geur af, heel de loods rook naar heerlijke ham :)
links en rechts werden de plakjes van de snijplank gepakt... toen ik klaar was met snijden was dit nog over... helaas geen mooie doorsnede foto
DSC_0105.jpg


temperatuur overzicht
Heatermeter1.png

door tijd gebrek de heatermeter laten lopen

de kraanmachinist wilde meer ham en houdt van kluiven...de volgende foto als resultaat
IMG-20150416-WA0001.jpg



Ik vond het project erg goed gelukt, zeer smaakvol en sappig...de teamleider heeft te kennen gegeven volgende keer een hele ham te willen hebben :)
er waren maar 2 collega's die het niet goed vonden, namelijk 2 moslims die geen varkens eten ;) de rest was zeer lovend
mn grootste fout...vergeten om voor de vrouw een plakje achter te houden, nu heb ik straf ;)
Volgende keer ook een sausje maken om er bij te doen, dat was ik vergeten en kwam tegen 4en in tijdnood dus maar gelaten.

het buitenste vet was erg hard en stevig geworden, is er een truuk zodat je dit ook zacht kunt krijgen? misschien volgende keer zonder, want nu moest ik dat er allemaal afsnijden en daarmee ging ook een deel van het heerlijk lekker zachte vet onder de huid verloren.
 
peter w zei:
Nou dat is wel heel smakelijk.

en natuurlijk wel lekker als je een slager heb die je begrijpt.

wil het adres ook wel hebben want kom er genoeg en mijn meisje werkt in zoetermeer dus dat komt wel goed.

http://www.meatendailys.nl/

Dorpstaat 155
2712 AH Zoetermeer
Tel: 079 321 80 80
Openingstijden Ma: 11:00 tot 17:30 Di t/m Vrij 09:00 tot 17:30 Zat: 08:30 tot 16:30
 
Fijn dat je het adres van de slager vermeld
Nog handiger is het adres waar de overheerlijke gare ham wordt geserveerd haha
Super ziet er top uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan