BasBQ
Beef en Steak

Bom aan calorie?n

 
 

Teddo

Pitmaster
Berichten
523
Hey Pittmasters,

In huize Jachtfestijn wordt gewerkt. Hard gewerkt. In ieder vertrek is wel een grote letter "W" terug te vinden. En over de landerijen schalt het digitaal geremasterde geluid van ritmische tromslagen op de galeischepen van weleer.

In huize Jachtfestijn is geen ruimte voor hangplekken, chronische langslapers en notoire arbeidontduikers.

Met ijzeren discipline worden de bewoners van huize Jachtfestijn aan lichamelijke arbeid onderworpen. Gestructureerd en gedisciplineerd wordt al in de zeer vroege ochtenduren in strakke formatie het land met eeltige handen bewerkt. Met het geluid van ritmische tromslagen die worden afgewisseld door het verkwikkende en motiverende geluid van de opzichters, wiens stemmen de scherpte van  zweepslagen niet misstaan, worden de lelies met griezelige handigheid onthoofd.

Dit alles onder het alziend oog van de immer waakzame Arthos. Deze afstammeling van Bokito weet dat het veld lang genoeg is om in stilte ontsnappende dissidenten nog voor het einder op positieve manier en met enige kleerscheuren tot andere gedachten te bewegen, waarna het werk weer met volle enthousiasme wordt hervat.

Hard werk dient natuurlijk beloond te worden. Echter met de stijgende temperaturen is het dagelijkse menu van reuzelkoekjes met bloedworst niet geheel meer op zijn plaats.

Ter compensatie van rugpijnen en knikkende knie?n, rees het idee om maar eens een boost aan calorie?n voor te schotelen. En aangezien ondergetekende vandaag zwaar door de mand is gevallen met een beercan chicken wat eigenlijk geen beercan chicken bleek te zijn en het bier beter op een andere manier genuttigd kon worden, moesten er zwaardere middelen aangewend te worden.

Gewapend met 1 kg hoh gehakt, halve kg ontbijt spek, een bakje gebakken ontbijtspek in kleine stukjes gesneden, groene paprika, ui, knoflook, geraspte kaas, sweet baby hickory saus en grill marinade kon de strijd beginnen.

Nadat het vlees met inhoud was ingerold, is de buitenkant, voordat het ontbijtspek wordt aangebracht nog met de grill marinade ingesmeerd.

Het pakketje heeft een nachtje in de koelkast zijn zonden kunnen overdenken, waarna het  met een dome temp van 120 graden de kamado is ingeschoven. Hierbij is periodiek een hand hickory rookhout toegevoegd zodat het vlees in de eerste fase goed doorrookt werd.

De kerntemperatuur bepaald wanneer het klaar is. Een beetje tegen het einde is het vlees nog 2 keer met sweet baby hickory saus ingesmeerd.

Het resultaat mocht er zijn. Een bom aan calorie?n. Dat zal ze leren deze jeugdige noeste landwerkers.

Mocht er nog illusie zijn dat er ergens nog een stukje overgebleven is, moet ik eenieder teleurstellen. Slechts lege schalen, vingerafdrukken en modderige voetafdrukken vormen de stille getuigen van deze productieve en toch zeker smaakvolle dag.


image_zpsde14451c.jpg


image_zpsb97322e0.jpg


image_zpscf132afd.jpg


image_zpsac7bdd75.jpg


image_zpscb83df83.jpg


image_zps5582cbea.jpg


image_zpsa9090a98.jpg


image_zps9e534ed6.jpg


image_zpsdcdf4b19.jpg
 
Ik weet het niet meer hoor, waar ben ik nu meer van onder de indruk je voortreffelijke schrijfstijl waar ik met omhoog gekrulde mondhoeken naar kijk. of je ongebreidelde niet aflatende passie voor het bereiden van de lekkerste creatie's op je kamado. Zoals mijn leidinggevende zou zeggen: ik kom hier op terug  ;)
 
nice! Nu een cholesterolpilletje ;)
 
Leuk verhaal! En die 'gehaktstaaf' ziet er ook niet echt verkeerd uit zeg! Dat was van Smullesteyn in huize Teddo. Chapeau!
 
Mooie rol. Goed kleurtje en een mooi verhaal.
 
Ziet er goed uit!
En als er geen boek komt, dan gaan we gewoon al je posts bundelen ;)
 
bedankt voor je mooie verhaal en mooie foto's
jullie hebben weer lekker gegeten
 
Leuk verhaal en wat een bom! Zou hierna 2 dagen niet meer eten denk ik :D
 
Big-T zei:
nice! Nu een cholesterolpilletje ;)

en een pilletje tegen het zuur  ;)

nee, het ziet er heerlijk uit, mooie rol.
 
Iets korter als je gewend bent mooi gemaakt.
 
Maar o zo heerlijk.
Gehakt.............. zoveel mogelijkheden en dit is er en van.
Als je het even niet weet wat je moet maken, haal een kilo gehakt en kijk in je keukenkastje en koelkast wat je hebt staan,
fantaseer er op los en je hebt iets wat je nog nooit hebt gegeten.

ps wel opschrijven wat je hebt gedaan, je weet maar nooit.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan