BasBQ
Beef en Steak

bokkenvlees

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Hallo allemaal,

zag net een stukje op de wereld draait door over bokkenvlees.
de bokjes die hier geboren worden gaan naar zuid europa, omdat wij het niet willen of kennen.
voordat het vlees sterk wordt worden de beestjes  geslacht ongeveer 6 maanden oud als ik het goed heb begrepen.
ze hadden een mooi stukje vlees wat de oven in ging en natuurlijk denk ik meteen bbq!
alleen heb ik geen idee waar je dat kunt kopen/bestellen.

hebben jullie  hier misschien ervaring mee?

 
Ik zag het ook langskomen inderdaad, echter heb ik alleen een klein stukje gezien (eerste 2 minuyen ofzo). Ik weet echter dat ik bij een Indi?r al eens geit heb gegeten en dat dat prettig smaakte. Nu zal het van een jonger geitje / bokje zachter van smaak zijn gok ik.
Ik volg even dit topicje :)
 
Het overschot aan bokjes schijnt te komen door de geitenkaas. Daar heb je nou eenmaal melk voor nodig en er worden ook bokjes geboren, geitjes kunnen zelf weer melk gaan geven.
het zou leuk zijn als die beestjes niet heel europa doorgezeuld hoeven te worden en wij ze zelf nuttigen.
ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
 
Zag op FB een berichtje van Ruig Oostzaan, zij verkopen het.
Ruig is tevens de poelier van Sligro, dus daar zal het dan ook wel verkrijgbaar zijn. En anders iig te bestellen
 
Je kant het inderdaad bestellen bij Sligro. Heerlijk sat? kembeng gemaakt voor bij een rijsttafel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ceriel zei:
Zag op FB een berichtje van Ruig Oostzaan, zij verkopen het.
Ruig is tevens de poelier van Sligro, dus daar zal het dan ook wel verkrijgbaar zijn. En anders iig te bestellen
Niet alleen poelier volgens mij. Ik meen me te herinneren dat ze ook pulled pork leveren? (Weet niet zeker, maar ook op de wild afdeling iets zien liggen, geen idee meer wat het was, zou uiteraard maar zo gevogelte kunnen zijn geweest)

Anywayz, aankomend bezoekje Sligro ook eens even informeren en vragen naar de prijs uiteraard :)
 
Bedankt voor de reacties.
weer wat wijzer geworden, thanx!
Leuk Paulus dat je het gegeten hebt?
 
Sorry kom het niet laten. Dat is echt mega lekker vlees voor sat? . Beschouw het als tip


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ik haal geit meestal bij Le Mouton in Den Haag, de islamitische slagerij. ik neem aan dat de meeste halal/islamitische slagerijen geit verkopen, ook bij de andere hier in de buurt hebben ze het ofwel af en toe of kunnen ze het voor me bestellen, mits ik een beetje redelijke hoeveelheid koop.

Inderdaad heel lekker in de sate kambing! maar ook de koteletjes grillen of als lamsrack is top, en de bout natuurlijk. Ik denk te proeven dat het lam van geitenbokjes wat zachter/milder en zoetiger is dan het gemiddelde lam van schapen.

Ik serveer het trouwens als initieel als 'lam', mensen zijn echt wantrouwig over geitenlam in tegenstelling tot schapenlam  :-/

deze sate van steven is ook echt lekker trouwens, al een paar keer gemaakt. maar pas op met de verse ananas anders smelt je vlees tot geitenmoes.
en deze hele oude post is van een (geiten)lamsrack dat ik een keer gemaakt heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan