BasBQ
Beef en Steak

BOINK ballen

 
 

Beertje53

Kooltjesharker
Berichten
103
Vandaag de UDS voor de eerste keer gestart om de temperatuur regeling onder de knie te krijgen en dit ging aardig goed voor een eerste keer en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets te bereiden.

En ja iedereen maakt wel eens MOINK ballen, maar omdat mijn recept nogal afwijkt heb ik ze maar BOINK ballen genoemd ( en niet omdat ze gingen stuiteren na de bereiding  :D )

Deze keer lekker simpel en gemakkelijk kant en klare ballen (runder / kalfsgehakt standaard gekruid) van de Jumbo.
Nog even in een Stockyard appelrub gedaan en daarna omwikkeld met een plakje spek

Boink01.jpg


Omdat ik ook nog een paar ballen in een andere rub (zonder suiker) had gedaan, heb ik deze maar op een spiesje gedaan.

Boink02.jpg


Als bijgerecht hadden we groene asperges in bacon gewikkeld en nog even mee laten garen

Boink03.jpg


En nu maar lekker smikkelen

Boink04.jpg



Vanaf nu gaan de low & slow gerechten niet meer op de gasser maar lekker in de UDS

 
ik denk zomaar dat ik dat allemaal lekker had gevonden. het hoeft niet altijd zo moeilijk en uitgebreid
 
Ziet er wat mij betreft zeer smakelijk uit. Hoe vond je het gaan in de UDS. Nog moeite gehad om de temp te regelen?
 
Nice balls!!
 
150degrees zei:
Ziet er wat mij betreft zeer smakelijk uit. Hoe vond je het gaan in de UDS. Nog moeite gehad om de temp te regelen?

Viel wel mee, bovenkant open houden en de onderkant regelen met twee kogelkranen en een stop.
komt nog een tempregelaar op
 
Ziet er erg smakelijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan