BasBQ
Beef en Steak

boeuf ? la bourguignonne uit de DO

 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
Het werd weer eens tijd om de Dutch Oven uit het vet te halen, iets van draadjesvlees leek me wel een goed idee.
Zoveel keuze! Dit keer laten inspireren door  http://www.spiffsbbq.nl/2011/08/boeuf-bourguignon-uit-de-dutch-oven.html?m=1

Ierse runderlappen in stukken en spekjes uitbakken:
efd6511eff60a93725244db165f6c035.jpg


Wortel, ui, knoflook en champignons erbij:
3d9dd579eaaf165e7bf7748e580360a3.jpg


Zilveruitjes, paprika en courgette erbij. Rozemarijn, thijm, peper, zout, larier erbij.
38094c7c216683f09f10a5c894c7e786.jpg


Gezeefde tomaten erbij, flesje rode wijn erdoor, krieltjes erbij. Meteen de DO even indirect gezet.
fed888a7bb75e6afb6f1b6ad11eb221c.jpg


En na een uurtje of 4 sudderen leek het wel klaar
731b8b2b917fea1f00d4861b59e8e8d6.jpg


"Goed gevuld" zo'n stoofpotje.
9353f821449a8e08b0eb12ee7f0713ec.jpg


Grote meevaller; de krieltjes (vastkokend) die 4 uur meegesudderd waren, waren nog mooi vast. Top! De smaak was eveneens erg lekker.
De courgette zou ik de volgende keer vervangen door bijvoorbeeld sperzieboontjes denk ik, maar das puur persoonlijk. Deed niet iets af aan de smaak.

Bedankt voor het kijken!
 
nee nee nee! het is nog zomer! ik protesteer!  :p

ziet er heeeeel goed uit, en het regent, en ik heb het koud dus ik heb het suddervlees hier ook maar uit de vriezer gehaald.

gaar je het met de deksel erop of ook een tijdje zonder, dus eigenlijk vraag ik me af proef je iets van de bbq/rooksmaak terug?
 
Dat ziet er lekker uit  :)
 
Marieken zei:
nee nee nee! het is nog zomer! ik protesteer! 

ziet er heeeeel goed uit, en het regent, en ik heb het koud dus ik heb het suddervlees hier ook maar uit de vriezer gehaald.

gaar je het met de deksel erop of ook een tijdje zonder, dus eigenlijk vraag ik me af proef je iets van de bbq/rooksmaak terug?
Whahaha, afgelopen week heeft zelfs de boerenkoolstampot al op tafel gestaan

Ik heb denk ik het eerste uur / eerste anderhalf uur zonder deksel gesudderd. Daarna pas de deksel erop gedaan en verder laten sudderen.
Beetje rooksmaak kun je wel proeven op die manier (chili con carne werkt rookhout ook super bij). Mocht je meer rooksmaak willen toevoegen kun je uiteraard langer zonder deksel sudderen.
 
SilverFox zei:
Marieken zei:
nee nee nee! het is nog zomer! ik protesteer! 

ziet er heeeeel goed uit, en het regent, en ik heb het koud dus ik heb het suddervlees hier ook maar uit de vriezer gehaald.

gaar je het met de deksel erop of ook een tijdje zonder, dus eigenlijk vraag ik me af proef je iets van de bbq/rooksmaak terug?
Whahaha, afgelopen week heeft zelfs de boerenkoolstampot al op tafel gestaan

Ik heb denk ik het eerste uur / eerste anderhalf uur zonder deksel gesudderd. Daarna pas de deksel erop gedaan en verder laten sudderen.
Beetje rooksmaak kun je wel proeven op die manier (chili con carne werkt rookhout ook super bij). Mocht je meer rooksmaak willen toevoegen kun je uiteraard langer zonder deksel sudderen.

Hagel en sneeuw, onweer wind en regen deren ons niet wij kunnen er wel tegen. (mede door de stamppotten)
Bij ons is de stamppot zuurkool favoriet (met zo'n heerlijk worstje) zomer en winter.
Jammie jammie.  :D
 
Ziet er lekker uit!
 
Lekker Lekker dat lusten we wel  :D
 
Ziet er smakelijk uit hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er verrukkelijk uit!
 
Marcus zei:
Op het lijstje!  :D


En die wordt  langer en langer en steeds maar langer door al dat lekkers dat hier voorbij trekt. :D
Spreek uit ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan