Beef en Steak

Blefke gaat van gas op kolen ;-)

blefke

Stoker
Hi Guys,
Ben Pascal woon in Maastricht en heb sinds vorige week een weber master touch.
Gekocht op MP 2ehands, maar wel nieuw in de doos hahahaha Lucky Me
Wilde al eerder weer een kolen bbq hebben, maar had een paar jaar geleden een Boretti Black Mezzo gekocht.
In het begin vond ik deze bbq geweldig, maar naar een paar jaartjes miste ik toch de kolen.

Wel heb ik zelf nog een sate bbq gemaakt, die ik regelmatig gebruik.
Vandaar dat ik gemakkelijk de keuze heb gemaakt om voor de weber te gaan.
Ben al enkele dagen hier aan het lezen en ben met name ge?nteresseerd de DIY projecten en hoe je spare ribs maakt.

Spare ribs doe ik nu 3 uur in de oven op 120 graden, daarna 1 uur op de bbq en als laatste insmeren met marinade en nog even lekker laten bruinen.
Ze smaken echt heerlijk, maar nu wil ik ze in zijn geheel op de bbq gaan maken.
Zal dan ook nog hier en daar in betreffende draadjes om hulp vragen en hoopt die dan ook van jullie te krijgen.

Verder wil ik graag nog een bijzettafel maken voor de weber, zodra ik hiermee begin zal ik 1 en ander posten.
Maar twijfel nog of ik de weber in zijn geheel in een tafel moet verwerken of een losse tafel met ronding waar ik de weber tegen kan plaatsen.

Greetz,
Blefke

hoi Pascal,
welkom bij dit edele genootschap

Welkom Pascal, je gaat hier vast veel leren, gezien het feit dat jij een recept voor kookribs zomaar uit je receptenmap trekt =)) ( dat is onder diehard BBQ-ers een grote no no namelijk).

Hopelijk ga je lekker aan de slag, en vergeet je geen foto's te maken en te plaatsen, daar worden de Dames en de Guys blij van. ( jawel, er zijn ook Dames die de Qkunsten beoefen, het moet niet gekker worden. Stemrecht, rijbewijs en Q, waar gaat het heen) =))

Genoeg geplaagd door mij, ik heet je nogmaals heel hartelijk welkom, en gezellig dat je er bent!

@ Dominique,
Bedankt voor je welkoms groet en tips  :)
1 en ander was mij al duidelijk geworden in een andere treat  ;)

De komende tijd zal ik mij zeer zeker gaan verdiepen in de grote wereld van het bbq-en.
En met name het slow cooking gebeuren lijkt mij zeer interessant.

Foto's horen erbij, toch.
Zodra ik aan de slag ga komen de foto's vanzelf.

Greetz,
Blefke

Hoi Blefke, welkom bij het BBQ Genootschap

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom bij de club

Welkom!

Ps. Wat is een oven?

Terug
Bovenaan Onderaan