BasBQ
Beef en Steak

Blauwe bessen toetje a la Lowland smokers

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Gisteren door Wallywally op een idee gebracht, en hij gaf ook het originele recept door (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/desserts/lowland-smokers-dessert-ek-2012/msg33021/#msg33021 ). Dat heb ik vandaag ook gemaakt, heb er wat fijn gesneden verse munt doorheen gedaan en opgediend met dun gesneden gedroogde mango, munt en poedersuiker. Wij vonden het heerlijk (en hebben morgen nog een beetje!!!!)

Eerst de koekjes fijn gemalen

Ondertussen het beslag gemaakt

De fijngemalen koekjes gemengd met de gesmolten roomboter, stevig aangedrukt en vervolgens even de koelkast in

Bosbessen erbij en het beslag eroverheen gegoten

Galetten wafels in stukjes gebroken en eroverheen gestrooid

Q opgestookt tot 200 gr en beetje kersen rookhout toegevoegd, volgens recept maar 30 min nodig, ik heb de mijne er bijna 50 min in gehad

Tja, en dan moet het ook nog afkoelen........

Wat een feest

Bedankt weer voor het kijken
 
Ziet er goed uit :)

Ga hem volgend weekend proberen met Aardbei denk ik :)
 
Wallywally zei:
Ziet er goed uit :)

Ga hem volgend weekend proberen met Aardbei denk ik :)
Ben benieuwd hoe dat gaat, aardbei is heel "nat" en dat kan wel eens een probleem worden. De volgende keer doe ik minder beslag in de schaal, dan komt het donkerpaars van de bessen beter uit.
 
ziet er prachtig uit
 
Schitterend gemaakt Peter, ben blij dat de fotowedstrijd dessert van de BBQ achter de rug is... ;)
 
Sander72 zei:
Schitterend gemaakt Peter, ben blij dat de fotowedstrijd dessert van de BBQ achter de rug is... ;)
De story of my life, ik piek altijd op de verkeerde momenten  ;)
 
Prachtig dessert! Ga ik ook maken!
 
Ik denk dat ik de aardbeien voor die tijd even op ca 40 graden in de oven leg, hopen dat het vocht er een beetje uittrekt...

Ipv minder beslag kan je ook meer bessen doen (2 laagjes ipc 1 oid)

Resultaat volgt zaterdag :)

Walter
 
Wallywally zei:
Ik denk dat ik de aardbeien voor die tijd even op ca 40 graden in de oven leg, hopen dat het vocht er een beetje uittrekt...

Ipv minder beslag kan je ook meer bessen doen (2 laagjes ipc 1 oid)

Resultaat volgt zaterdag :)

Walter
Ik ben benieuwd. En goed idee, die 2 lagen bessen, volgende week woensdag ga ik het weer maken, ik krijg dan 9 mensen te eten. En alles komt die dag van de Q  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan