BasBQ
Beef en Steak

Black Ranch verschillende typen

Grote stukken kun je eenvoudig kleine stukken van maken, andersom is lastig ;)
 
SilverFox zei:
Grote stukken kun je eenvoudig kleine stukken van maken, andersom is lastig ;)

Haha, wie weet kun je zelf briketten maken ;). Maar zonder gekheid, dit is inderdaad beter dan te klein. Hier zie je in ieder geval dat het van bomen is gemaakt  :)
 
Al op de dite van Noskos gekeken? Die heeft een review gemaakt. Ik ken BR redelijk en vaak hoef je geen rookhout toe te voegen bij de Argentijnse. Im bepaal dat toch liever zelf derhalve zou ik daar in de toekomst niet meer voor kiezen. Peko gaat goed maar inderdaad zacht dus snel op. Ik zoek en test gewoon verder....tips voor een neutrale harde houtskool is welkom
 
Ik ben ook geen liefhebber van die hele grote brokken. Van groot naar kleiner kan inderdaad en andersom niet maar het geeft wel ?rg veel troep om grote stukken te breken/door te hakken.


paulus1972 zei:
Ik zoek en test gewoon verder....tips voor een neutrale harde houtskool is welkom

Black Ranch Marab? is zeker het proberen waard!
Dit is een heel andere houtsoort dan BR uit Argentini? en Paraguay (beide quebracho).
 
Als de stukken 'te groot' zijn, kun je ze ook in de kamado kleiner maken. Scheelt weer troep ;)
Marabu staat op de lijst om te proberen! ;)
 
SilverFox zei:
Als de stukken 'te groot' zijn, kun je ze ook in de kamado kleiner maken. Scheelt weer troep ;)

Ha ha... ja klopt. De vuurschaal van mijn Joe Jr. is niet al te groot (net iets groter dan een BGE Small). Met van die echt grote brokken krijg je e.e.a. moeilijk gelijkmatig gloeiend en zit je snel met cold- / hotspots. Geen punt bij indirect maar wel lastig met direct vind ik.
 
Ah inderdaad. Hangt natuurlijk samen met de grootte van je firebox
 
Noskos had ze toch getest? Al op zijn site gekeken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
heb er tot nu toe 3 soorten gehad van black ranch

Argentina heeft tot nu toe lekkere grote stukken (gebruik ik voor low en slow)

Kuba heeft over het algemeen wat kleine stukken maar geeft ook een hogere temperatuur (af en toe redelijk wat gruis aanwezig)

En heb gister South Afrika geprobeerd (bijna geen rook bij aansteken) en ook daar redelijk grote stukken zit kwa formaat tussen Argentina en Kuba in

 
Terug
Bovenaan Onderaan