BasBQ
Beef en Steak

Black Ranch Quebracho vs Marabu

Ik stook momenteel op Grill Guru houtskool, 10kg voor ?21,95 heb er nu 3 keer mee gestookt (+- 20 uur totaal) en ik heb het idee dat de zak nog amper aangeraakt is. Per sessie gaat er ongeveer een handje vol nieuwe houtskool bij. Wellicht het proberen waard.
 
Ik gebruik deze, al dan niet in combinatie met de wat zachtere Dammers, nu ook al enige tijd. En ik ben het helemaal met Ewald eens. Heerlijk spul!
 
Klinkt goed. Ik ga eens kijken of er in omgeving Breda aan te komen is.
Vandaag moest ik in Haarlem zijn voor het werk. Daar een zak Basterd Cuba gekocht. Is volgens mij de zelfde soort houtskool. Snel proberen. En op zoek naar de grote BR zakken. Deze zijn maar 9kg.
bea82778ab5d910c70cb7c5bb2e3d826.jpg
 
Helemaal mee eens. Ik stook zelf nog geen jaar op een kamado. Intussen heb ik een viertal zakken opgestookt. De vervelende geur en smaak van Quebracho verdwijnt wanneer deze volledig ontstoken is en op high heat. Wat mij ook altijd opviel bij de Quebracho was een naar wit/licht grijs residu aan het eind van de sessies.
 
Vandaag de Bastard Marabu gebruikt. Van 0600 tot 1830u aan gestaan. Toen alle schuiven gesloten en bbq laten doven.

fcb47f96f279d883d2521d2ba118f12a.jpg


Dit had ik over

88249c90a3bf5307ce27df4436be4b8e.jpg


Het mandje zat helemaal vol. Temperatuur bleef mooi constant. Geen nare luchten oid. Aanmaken ging best goed. Ik ben er tevreden over.

Nu op zoek naar groteren zakken. Dat ik gelijk wat kan inslaan. Ik heb graag houtskool op voorraad :).
 
De beste raad is dan ook voorraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan