BasBQ
Beef en Steak

Black Olive, mijn nieuwe aanwinst!

 

Roon

Sprokkelaar
Berichten
28
Hier mijn nieuwe aanwinst de Black Olive Grill, de eerste kamado pellet grill in de wereld, en dit is de eerste in Europa!
Vandaag de eerste sessie gedraaid en de verliep buiten gewoon prettig.
IMG_1351_zps4d792fa2.jpg

IMG_1352_zpsd3e67416.jpg

IMG_1349_zpse8dcb7b3.jpg
 
je moet even naar je foto's kijken, die doen het hier denk ik niet, ik kan ze in ieder geval niet zien  ;)
 
Ik ben bezig om de foto's op het forum te krijgen, even uitvogelen hoe het moet maar het komt goed!
 
ik wacht het af, ben nieuwsgierig haha
 
Zo de foto's staan erop!!!
Was even uitzoeken welke link ik moest gebruiken!!! :-\
 
Wat een apart ding, met aanvoer zelfs heel apart en mooi (zo op het eerste gezicht dan)
 
dat ziet er heel erg leuk uit, hoe is je eerste sessie verlopen?
 
Wat heb je klaar gemaakt?
 
Bijzonder apparaat zeg! Ik weet alleen niet wat pellets zijn? Is dat een soort brandstof?
 
Pellets zijn geperste zaagselkorrels.

Gave barcecue! Weet je al hoe heet hij kan?
 
De eerste sessie heb ik een varkensfilet van ongeveer 1,5 kg op de grill bereid. Deze eerst in de All Purpose rub gezet en daarna gelakt met Red Raspberry saus van American Stockyard tijdens de bereiding.
IMG_1354_zpscb3ff3ca.jpg

IMG_1356_zps3f009596.jpg
 
Ik heb hem gister even snel tot 350 C gestookt, daarna heb ik hem weer naar de 150 C laten komen.
Volgens mij kan hij makkelijk tot de 400 C komen.
 
Erg interessant, wat doen die pellets eigenlijk qua smaak/geur/rook ?
 
Ik heb even vlug gegoogled en de product pagina bekeken, maar grappig concept. Alhoewel bij mij ook een beetje minder echt gevoel achterlaat, maar tja dat zeggen sommige mensen ook over controllers op een Q dus wie ben ik...

Verder ben ik net als Mike ook benieuwd wat de pellets doen voor de smaak.
Heb je deze Q zelf geimporteerd, zo ja hoe heb je de stroom geregeld (115V volgens de product page).

Kortom vertel meer!

O ja gefeliciteerd met je aanwinst!
 
Ik heb speciale pellets mee laten komen met de BBQ van het merk LiL' Devils. Deze geven een fijne rooksmaak mee, is een goede melange van diverse houtsoorten. Zal mijn rooksessie de volgende keer iets langer laten duren.
 
Ik ben nu aan het onderzoeken of deze grill het goed zou gaan doen op de Europese markt.
Dit is een prototype welke geschikt is gemaakt door de fabrikant voor de Europese markt.
Ik heb al de rechten af gedwongen om deze in half Europa weg te zetten, nu aan het testen of deze echt goed werkt.
 
Hij ziet er apart uit Roon. (zeker geen lelijk apparaat hoor)
Ben benieuwd of er liefhebber voor zijn.
Varkensfilet ziet er iig heerlijk uit  :)

Mac
 
Je ziet hem wel in Hoogeveen! ;)
 
Interessante BBQ, lijkt mij wel gemakkelijk in het gebruik  ::)
 
Dat ziet er heel blits uit, gefeliciteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan