BasBQ
Beef en Steak

Black Basterd ook van cordieriet. Of toch voor de BGE gaan ...?

Luuster zei:
Het is niet echt een advies, ik kan alleen vertellen hoe ik tot mijn besluit ben gekomen.
Eerst had ik een Weber, en kreeg een idee van wat je met een BBQ allemaal kan doen.
Toen ik wist dat ik een betere/andere BBQ wilde ben ik gaan nadenken...
Waarschijnlijk koop ik slechts ??nmalig een keramische BBQ en dan kan ik net zo goed de beste nemen. (alhoewel we nu een BBE minimax overwegen...)
Uiteraard weet ik niet zeker of de BBE de beste is, omdat ik hem nooit kan vergelijken met zijn goedkopere varianten.
Zelf heb ik heb echter nooit de twijfel of ik beter een andere variant had kunnen nemen en dit zou ik wel gehad hebben met een goedkoper alternatief.
En hoe vaak koop je nu een keramsche BBQ?

Edit: Als je maar 1 BBQ hebt, zou ik nooit voor een kleine BBQ gaan. BGE medium is voor mij wel de grens.

Een BGE Medium is nagenoeg gelijk qua formaat aan een Joe Junior.
Ik het met je eens dat je niet zo vaak een keramische BBQ zult kopen, misschien wel meerdere formaten door de jaren heen ;)
Maar dat een BGE nu de 'beste' is zal ik nooit zeggen. Ik denk dat Primo, Komodo, Grill Dome, Kamado Joe, Vision of wat dan ook niet veel onder doen voor een BGE.
 
Luuster zei:
En hoe vaak koop je nu een keramsche BBQ?

Nou, vorig jaar september kocht ik dus mijn BGE Large en ik ben er dol op. Ik dacht toen dat mijn Weber OTO 57 overbodig zou worden en overwoog de verkoop daarvan. Voorafgaand de Weber helemaal schoon gemaakt en opgepoetst en toen beseft dat het wel een hele erge fijne BBQ erbij was. Dus natuurlijk gehouden... nu wil ik er nog een WGA bij en smelt ik meteen bij het zien van dit mooie rooie bolletje... ik heb ook zo'n leuk dochtertje en die maakt heel graag cupcakes in de BBQ, deze is wel erg leuk!
 
Klopt. Alleen is de small groter (dieper) dus aangezien je bij de minimax dus dichter op de kolen zit zou dit wel enig effect moeten hebben lijkt mij.
 
Wat een schatje is die Joe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan