BasBQ
Beef en Steak

Black Angus rib-eye met breekbrood en gevulde tomaatjes

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Vanmorgen op de markt in Enschede mijn bestelling bij Jan Aalvink opgehaald, en ipv longhaas en brisket (deze waren ook door ene Dikkie besteld... :p))
een mooie Angus rib-eye meegenomen. Bijna 1500gr, moet genoeg zijn voor 2 matige eters  ;)

1NZUek9.jpg


Rub gemaakt van zout, peper, oregano, tijm, smoked paprika en gehakte knoflook (Mike's rib-eye rub uit het Weber boek) en hiermee het karbo'tje licht ingesmeerd.
Q op matig heet en vlees tot 46 graden indirect gegaard met een handje hickory rookhout. Daarna nog even boven de kolen voor het korstje (tot 54)

z87PS60.jpg


ZamOzSj.jpg


td9kXcU.jpg


Tijdens de sear de tomaatjes van Mike (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/bijgerechten/caprese-verkeerd-5744/) en het breekbroodje op het rooster gelegd, zodat alles tegelijk opgediend kon worden

Ps9bDvw.jpg


NPQnuzR.jpg


Het vlees 10 minuten laten rusten, aansnijden en smullen!

piigezp.jpg


XAK1ELm.jpg


Hij was heerlijk Jan!


 
Tja, wat moet ik zeggen.
Heb deze al voorbij zien komen op fb en ik ben zoooo blij dat deze nu ook in bestelling staat voor mij volgende week.

Verheug me nu al.

 
Schitterende Steak zeg... heerlijk!
 
dat  zeker smullen geweest
 
Mooi weer!
 
Mooi hoor
 
Zit nu nog uit te buiken van een lunchje met Spiffs burgers, maar krijg spontaan weer trek.
Prachtig stuk vlees, en mooi klaar gemaakt!
 
Heet ook wel cote de boeuff toch?
 
Een lust voor het oog Ceriel!
 
Nice one! Ik heb weer honger gekregen!  B-)
 
Volgens Wikipedia is een ribeye inderdaad een cote de boeuf zonder bot. Maar ik heb 'm ook liever met bot, dan blijft het vlees daar mooi rood en bloederig en dan trek ik mijn berevel aan, rol ik met mijn ogen en roep ik hard "ROAAAARH!", net zoals ik deed bij het zien van bovenstaande foto's.
Heerlijk.
 
Wow, Dat is een serieus stukje vlees Ceriel  :-O
 
Lekker hoor, zeker voor met z'n twee  :D
 
El Fumarole zei:
Volgens Wikipedia is een ribeye inderdaad een cote de boeuf zonder bot. Maar ik heb 'm ook liever met bot, dan blijft het vlees daar mooi rood en bloederig en dan trek ik mijn berevel aan, rol ik met mijn ogen en roep ik hard "ROAAAARH!", net zoals ik deed bij het zien van bovenstaande foto's.
Heerlijk.

Gaan we een keertje doen, Jeroen... dan maken we Tomahawk Caveman Style!  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan