Beef en Steak

Black Angus entrecoteje

Free_ltd

BBQ Junkie
Gisteren nog eens bij de reguliere turkse slager geweest. Voor de eerste keer stond er enkel een franstalige in de zaak, en ‘dry age’ verstond hij dus niet. Vitrine was ook minder als anders. Geen idee wat er schort.
Maar goed, meteen wat entrecotes van BA laten afsnijden, want we krijgen volgende week visite. 1 van de 4 hebben we dan gisteren buit gemaakt.
Meestal is het enkel PEZO, maar dacht deze keer eens een koffierub te gebruiken. 2u ervoor erop gezet zodat het wat kon intrekken.

Daarna een reverse sear gedaan met blokje eik op de junior. Moet het toestel echt nog leren kennen, want liep ineens op naar 130° en heb zo hard genepen dat hij is uitgegaan. Gelukkig bracht de restwarmte hem nog naar de 45°. Daarna de gasbrander erop om hem terug in gang te krijgen.

05E0BD65-61A9-4DA3-A575-C7F8ADBD37D1.jpeg

70AEBDC1-99BE-4C56-A69E-A9CFE9B097D3.jpeg

421CE397-DD90-420F-8978-50BE3DEB2ABA.jpeg

8D96FCF4-F8B5-4C33-888A-5595148C8EA0.jpeg

10CE6608-7A12-4F90-B6FC-5794E8DAA4D9.jpeg

26167822-F5E6-42AA-85AD-DFB642FB3447.jpeg

Ziet er (ondanks de probleempjes) erg smakelijk uit!

Moeten de wortels lang als je ze op de Q doet?

Ziet er (ondanks de probleempjes) erg smakelijk uit!

Moeten de wortels lang als je ze op de Q doet?
Geen idee. Gisteren een 10-tal minuutjes. Wel inwrijven met olijfolie, anders verbranden ze snel. Zat wel nog wat beet aan, maar heb het zo wel graag.

Mooie steak hoor. En een mooie run om de nieuwe Q eens vies te maken. Cuisson ziet er goed uit. Zo lust ik ze ok graag

Mooi plankje eten zeg.
Ziet er erg goed uit.
Had graag aangeschoven

Pfiew, even gemist dat je ook een Junior hebt nu.
Schitterend man, gaafste kleine kamado die er is.

Pfiew, even gemist dat je ook een Junior hebt nu.
Schitterend man, gaafste kleine kamado die er is.
Ik ben er blij mee, maar het is weer ff zoeken naar de instellingen. Zaterdag had ik hem open gezet tot aan de 80° en toen onder 1 vinger open en boven halve gaatjes open zoals op de classic, maar tocht liep hij door tot boven de 130°. Dan heb ik zo hard zitten nijpen dat hij gewoon uit is gegaan.

Mooie garing, mooi kleurtje. Kan zo een stukje naar mij doorschuiven.

Ziet er heerlijk uit. Wat vind je van de koffierub?

Ziet er heerlijk uit. Wat vind je van de koffierub?

Was het vergeten erbij te zetten, maar moet wel eerlijk zeggen dat het me niet opviel dat er een coffeerub op zat. Heb zo een 2u ervoor de rub erop gezet. Ik ga zaterdag 3 van deze kerels klaar maken, waaronder PEZO, Coffeerub en een mayosear. Denk dat ik de coffeerub er een pak meer uren eerder ga op zetten.

Was het vergeten erbij te zetten, maar moet wel eerlijk zeggen dat het me niet opviel dat er een coffeerub op zat. Heb zo een 2u ervoor de rub erop gezet. Ik ga zaterdag 3 van deze kerels klaar maken, waaronder PEZO, Coffeerub en een mayosear. Denk dat ik de coffeerub er een pak meer uren eerder ga op zetten.
Ik snap wat je bedoelt. Het lijkt vaak meer voor de kleur dan voor de smaak te zijn.

Mooie garing, ziet er heerlijk uit ,
Ik stoom mijn groentes en aardappelen wel eens voor in de magnetron, gewoon in ziplock met lepeltje water. In een paar minuten voor gegaard.
Wekt top 😁

Dit is nou precies de reden dat ik op het forum lid ben geworden, mooie tip zeg!!!

Ik kwam hier ooit per toeval op terecht, maar dit is een heerlijk forum. Geen betweters, veel goede info, samenhorigheid,... .
Op vele andere forums heb je altijd van die klavierhelden zitten die het altijd beter weten en constant zwieren met het zinnetje: 'kon je de zoekfunctie niet gebruiken'.

Het ziet er inderdaad heerlijk uit! En de wortels ook… Goeie tip van @Rdj om ze even voor te garen, thanx. Bij een koffierub hoef ik dus niet bang te zijn voor een overheersende koffiesmaak?

Ik kwam hier ooit per toeval op terecht, maar dit is een heerlijk forum. Geen betweters, veel goede info, samenhorigheid,... .
Op vele andere forums heb je altijd van die klavierhelden zitten die het altijd beter weten en constant zwieren met het zinnetje: 'kon je de zoekfunctie niet gebruiken'.
Vooral op Facebook zitten veel van dergelijke klavierhelden, die zich enorm lijken te storen aan terugkerende vragen. Je kan er toch gewoon overheen lezen wanneer je geen deftig antwoord op een vraag wenst te geven....

Terug
Bovenaan Onderaan