BasBQ
Beef en Steak

Black Angus Beef Ribs

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
Vandaag heb ik voor het eerst Beef Flatribs gemaakt op de weber kettle.

In de ochtend rond kwart over negen begonnen met vet af snijden en kruiden met peper, zeezout en knoflookpoeder. Rond kwart voor tien was de barbecue 125 graden en heb ik het vlees erop gelegd. Ook gelijk een blok eikenhout op de hete kolen gegooid.
IMG_20170226_095049_zpsm8t72g4u.jpg


Na een uurtje of drie even stiekem gluren hoe het eruit zag. Hier heb ik ook een thermometer in het vlees gestoken en besloten om hem zonder te wrappen verder te laten gaan.
IMG_20170226_135209_zpseo2ji3rr.jpg


Na een goede zes en een half uur was het vlees zacht en heb ik het van de barbecue afgehaald en een uurtje laten rusten.
IMG_20170226_161705_zpszgak8vxf.jpg


daarna aan gesneden en dit was het resultaat:
IMG_20170226_172531_zps4lnfrnw0.jpg


Het vlees was erg mals en lekker zacht. Het enige wat ik wel vind is dat de gehele rib aan de ene kant veel dikker bevleest was. Dit maakte het lastig om met een weber het vlees evenredig te laten garen. Hierdoor was het dun bevleest deel wel erg fall of the bone.

Verder is dit echt geweldig goed en een aanrader!
 
Ceriel zei:
Lekker! mooie snelle run, wat was de kerntemperatuur na 6,5 uur?

Het dun bevleesde was al iets van 100 graden, terwijl het dikke stuk toen nog maar 90 was. Ik heb toen besloten om hem eraf te halen en nog wat verder te laten garen in folie:)
 
Mooi gedaan. Wat was de gemiddelde temperatuur in je kettle na het blok eikenhout? Ziet eruit als een hete run.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Mooi gedaan. Wat was de gemiddelde temperatuur in je kettle na het blok eikenhout? Ziet eruit als een hete run.

Eigenlijk heel de run 125 graden gemiddeld bij het rooster. De barbecue stond goed uit de wind dus heb ook niet echt uitschieters gehad naar boven of beneden. Af en toe een fluctuatie van drie graden. Kun je dat goed zien aan het vlees dat het een hete run is geweest?:)
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Heerlijk man Beefribs, ik hou ervan!
 
Ziet er lekker uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan