BasBQ
Beef en Steak

Bijzondere BBQ in afrika

 
 
 

santino

Stoker
Berichten
451
Je heb BBQ feestjes in verschillende soorten en maten. Deze is zeker bijzonder;

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3875578/2015/02/28/Olifant-op-menu-van-miljoenenfeest-Mugabe.dhtml

President Robert Mugabe van Zimbabwe viert vandaag zijn 91e verjaardag met een groot feest bij de Victoriawatervallen. Voor het feest, dat naar verluidt zeker 1 miljoen dollar heeft gekost, zijn duizenden mensen uitgenodigd. Op de barbecue liggen olifanten, buffels en antilopen. Dat schrijven lokale media zaterdag.

Maar ja, geen foto's dan geldt ons motto....heeft dan niet plaatsgevonden :)

 
Ik weet uit gesprekjes daar dat olifant niet te eten is. In Botswana hebben ze een overschot aan olifanten (niet alles wat WNF beweert is waar) ze hebben daar oudere en zieke exeamplaren afgeschoten en het vlees aan dorpen geschonken maar erg populair is het niet.  Het wordt te taai en als niet lekker beschouwd. Ze proberen het nu in hondenvoer te verwerken
Antiloop en Oryx daarentegen is erg lekker !
 
Ik hoor ook bijzonder goede verhalen over zebra. Voordeel is ook dat zebra van zichzelf al grillmarks heeft. ;)

 
LOL !!
 
Nosmo zei:
Ik hoor ook bijzonder goede verhalen over zebra. Voordeel is ook dat zebra van zichzelf al grillmarks heeft. ;)

Je zal het niet geloven Piet (waarschijnlijjk wel  :p ) maar ik heb gerookte zebra gegeten :D
 
Hoe smaakte dat streepjespeerd?


Heel erg hoog op mijn bucket list staat het restaurant "Carnivore" in Nairobi. Er zit er ook eentje in Johannesburg, en de kans dat ik daar nog eens een keer beland is een stuk hoger dus die is ook goed. ;)

1512019_orig.jpg


Geen olifant op het menu trouwens, om maar weer een beetje richting "on topic" te gaan.
 
Nosmo zei:
Ik hoor ook bijzonder goede verhalen over zebra. Voordeel is ook dat zebra van zichzelf al grillmarks heeft. ;)

Dit is text voor een tegeltje!
 
Nosmo zei:
Hoe smaakte dat streepjespeerd?


Heel erg hoog op mijn bucket list staat het restaurant "Carnivore" in Nairobi. Er zit er ook eentje in Johannesburg, en de kans dat ik daar nog eens een keer beland is een stuk hoger dus die is ook goed. ;)

1512019_orig.jpg


Geen olifant op het menu trouwens, om maar weer een beetje richting "on topic" te gaan.

Ben ik geweest in Nairobi, moet ik ook nog wel foto's van hebben ergens op een schijf. Was erg gaaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan