BasBQ
Beef en Steak

Bij deze even voorstellen

DivingDisaster

Sprokkelaar
Berichten
36
Hallo iedereen hier,
na enige tijd meegelezen te hebben en diverse recepten van forumleden te hebben mogen uitproberen toch maar even officieel voorstellen.
Ik ben John, 30 jaar oud en woon in Bergen op Zoom. Ongeveer 8 jaar geleden kocht ik mijn eerste Weber bbq (one-touch silver), nadat ik kort daarvoor nog mensen voor gek verklaarde om "zoveel" geld uit te geven aan een bbq. Echter ging ik koken (met name het bbq-en) steeds leuker vinden en werd het een van mijn grootste hobby's. Nu enkele jaren later is mijn assortiment uitgegroeid tot 3 Q's en 1 rookoven en verklaren anderen mij voor gek als ik weer bij -5 of in de regen buiten sta  :D

Hierbij wat foto's van de gerechten die ik oa. tot nu toe heb gefabriceerd:

Jamie Oliver's Chicken Shawarma:
2F9E3D9A-68FC-49AD-BB22-1990E0342822.jpg


Ribs:
491A0A28-8B4A-478C-8BF5-C4F0899016FF.jpg


Zalm (Eerste keer WSM uitproberen):
F9DBD5BC-CAB3-45CE-B59B-D583FF9B0599.jpg


Pulled Pork:
944BF817-564C-44E4-8D8C-C6E32EF1724A_3.jpg
EE34543E-9950-49DB-BB4C-0A5519196A7E_5.jpg



 
Welkom John. Je bent in goed gezelschap hier. Hier is het altijd BBQ weer en niemand die dat gek vind :)
 
hoi John,
welkom bij dit edele genootschap.

ps doe een stuk aluminium folie over je waterpan in je WSM, scheelt je een hoop schoonmaken  ;)
 
Ha. Nog iemand uit het krabbegat.
Welkom hier
 
Welkom John!
 
Lekker John, ouwe duikramp (?) leuk dat je erbij bent!
 
Welkom!

Die chicken shoarma is lekker he? Heb deze ook 2 keer gemaakt, 1e keer helemaal compleet inclusief alle bijgerechten, 2e keer vond ik het wel prima en de spies gemaakt. Blijft een toppertje, daarom ook de droge delen van de marinade een mix gemaakt. Hoef ik alleen de natte delen maar toe te voegen en is alles snel klaar.
 
Welkom John! :)
 
Hahaha nee, het was de lage plank  :p Naast koken/Q'en is duiken ook ??n van mijn hobby's en het schept wel lekker vertrouwen als je instructeur deze nickname heeft toch?  :D
 
SilverFox zei:
Welkom!

Die chicken shoarma is lekker he? Heb deze ook 2 keer gemaakt, 1e keer helemaal compleet inclusief alle bijgerechten, 2e keer vond ik het wel prima en de spies gemaakt. Blijft een toppertje, daarom ook de droge delen van de marinade een mix gemaakt. Hoef ik alleen de natte delen maar toe te voegen en is alles snel klaar.

Ja echt briljant, de bijgerechten heb ik nog niet gemaakt maar staan zeker nog op de planning. Na de eerste keer de aflevering gezien te hebben waar deze in voorbij kwamen had ik gelijk zin om een gat in mijn tuin te graven en een fikkie te steken. Man man die spies zag er goed uit. Dit is wel een van de zomerse favorieten  :D
 
Welkom John,
Buiten het BBQ hebben we dus nog een gezamenlijke hobby te weten duiken.
Ik ben zelf ook instructeur en dus ook vaak aan de waterkant te vinden. (hoewel het momenteel op een zeer laag pitje staat ivm wat operaties welke ik heb moeten ondergaan)
Gelukkig kan ik me energie dan weer kwijt in mijn andere hobby te weten BBknoeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan