BasBQ
Beef en Steak

Big Green imitie

 
 

Stoker Joop

Stoker
Berichten
328
Op de forum zie ik allemaal grootesk van apparaten waar je ogen en mond wijd open valt. Ik hou het bescheiden tot hulpmiddelen voor de BGE. De accessoires zijn handmade of ik heb een plaatsvervangend materiaal toegepast. De prijzen van de assortiment van BGE zijn om absurt te noemen.

2d14tgl.jpg


Een pook en een s-haak. Bij de pook heb ik een uitsparing gemaakt zodat je de as in de BGE over een drempel kunt tillen.

2cp8c1z.jpg

Veelzijdige pook

rjmkyg.jpg

"Oplichter" met Outdoorchef gietijzeren grill!!

smds47.jpg

"Plate-oplicher", dit is nog een prototype, het werkt net helemaal zoals ik het zou willen. Wordt aan gewerkt.

 
je kan het absurt noemen maar in de US iets maken kost nou eenmaal meer dan in China
maar zelf maken of bedenken is ook leuk
 
jackm zei:
je kan het absurt noemen maar in de US iets maken kost nou eenmaal meer dan in China
maar zelf maken of bedenken is ook leuk
Niets van BGE wordt nog uit de US gemaakt. Keramiek komt uit Mexico, onderstel uit China (volgens mij), de assortiment gewoon hier uit Europa, of China. Alleen de temperatuur meter (privetlabel, maverick et-732) en blower (merk weet ik niet, maar ook een privetlabel). De orginele plate setter is door Nederlandse bbq fanaten gemaakt, zie link http://www.nic-biz.nl/Gereedschappen.html. De BGE heeft volgens mij verkoop rechten opgekocht en de prijzen zijn ver3voudigd. Daarom kun je waarschijnlijk geen plate setter kopen bij nic-biz tegen normale prijs. Geloof me een plate setter kost echt geen 43 euries, daar kun je ongeveer 3 pullet porks (inclusief rub, houtskool) mee maken.
 
zeik niet zo man .het is zoals het is ik ben er heel tevreden over en als ik het ni9et kan kopen koop ik t niet of maak t zelf.
 
Ik zeik niet, al komt het zo over, ik vind het gewoon jammer dat het zo duur moet zijn. En mensen die niet zo handig zijn in knuselen hebben niet veel keus. Het maken van hulpmiddelen en gadgets vind ik leuk om te doen. Je hebt wel een punt ondanks kostprijsje kun je ook gewoon tevreden zijn met het product dan maakt geld ook niet veel uit.
 
Ik vind niet dat je zeikt hoor, al kun je natuurlijk de prijs van zelfbouw nooit echt vergelijken met kant en klaar spul, bij de fabrikant en de hele verkoopketen daar achter moet de schoorsteen ook branden. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor BGE maar voor zo'n beetje elk ander merk.

 
Ik vind ook niet dat je zeikt en sommige attributen van bepaalde merken moet je ook voor de naam betalen.
En dat vind ik wel eens jammer op het forum dat sommige mensen wel heel direct zijn met hun mening iedereen kan niet evenveel besteden voor zijn hobby.Wil er verder niet te veel over zeggen.
 
misschien heb ik mij iets te cru uitgedrukt mijn oprechte welgemeende excusses zand er over ,Klaar :blush:
 
Het "probleem" van de biggreenegg artikelen is niet de naam waar je voor betaald. Het onderstel wordt gewoon in de USA gemaakt; dus geen eerlijke aanname.

De grootste kostenpost zit in transport en inklaring. Daar bovenop moet een importeur en een retailer er aan verdienen om zo z'n brood te verdienen maar bovenal: service te verlenen. En die service is levenslang;  dat kan dus niet voor niks.

Alles wat je niet zelf maakt is altijd duurder.
 
Hendrik Willem zei:
jackm zei:
misschien heb ik mij iets te cru uitgedrukt mijn oprechte welgemeende excusses zand er over ,Klaar :blush:
Ok? geen probleem.
Mooi opgelost mannen. ( sprak moeder overste, die al in de startblokken zat....)
 
BGE verkoopt een Big Green Egg Cooking Grid Cleaner, het is gewoon de Billy Bar met een BGE logo er op. Stuksprijs $14.95

Met BGE stempeltje kost de Big Green Egg Cooking Grid Cleaner $29.96 in de VS, In Nederland verkrijgbaar voor ? 38,50

Goed ik vind het altijd wel grappig als men zelf dingen verzint, was het niet vanwege de centen is het gewoon puur de lol :) Zelf heb ik er de tijd niet meer voor. de bak met opafgemaakte projecten is redelijk vol :)


 
Terug
Bovenaan Onderaan