BasBQ
Beef en Steak

Big green egg vs Primo oval vs Weber

 

Brab22

Kooltjesharker
Berichten
105
Graag zou ik van jullie wat advies, lees argrumenten om mijn vrouw te overtuigen  :), willen. Nu ben ik aan in het afwegen a is er een groot voordeel voor een BGE of een Primo t.o.v.  Een Weber.

Als ik aan een Big green egg denk lijkt mij een beperking dat je alleen voor indirect of direct kan kiezen. Ervaren jullie dat nu als een probleem en is dat in de Prmo nu wel geweldig?

Wat zouden jullie kiezen als je de keuze nu zoe maken.

Alvast bedankt voor jullie input.
 
Ik had (nou ja heb) een OTX57 en heb nu een PrimoXl en ik ben er helemaal blij mee. Ik heb hem regelmatig met 1 D-plate staan of met de grillsplitter dat is een voordeel tov een groen Ei. Echter voor een groen Ei zijn weer meer accessoires. Ik denk dat je met beide niet mis kunt gaan.

Kun je op een keramische Q nu dingen die je op een weber OTX echt niet kunt, nou uhm nee (niet je vrouw laten lezen). Zou ik nu weer terug willen naar de weber, nee het is echt een schitterende Q waarvan je bbq plezier echt omhoog gaat!

Om je vrouw te overtuigen zou je naar onze forum sponsor kunnen gaan, hij heeft mijn vrouw verteld dat na een primo je nooit meer een bbq gaat kopen. Ik ben Gerard hier nog steeds dankbaar voor ;)

 
structor zei:
Om je vrouw te overtuigen zou je naar onze forum sponsor kunnen gaan, hij heeft mijn vrouw verteld dat na een primo je nooit meer een bbq gaat kopen. Ik ben Gerard hier nog steeds dankbaar voor ;)
En als extra argument: een Primo koop je voor het leven, hoe eerder je hem koopt, des te goedkoper hij (per dag) is.....  :D
 
Ceriel zei:
structor zei:
Om je vrouw te overtuigen zou je naar onze forum sponsor kunnen gaan, hij heeft mijn vrouw verteld dat na een primo je nooit meer een bbq gaat kopen. Ik ben Gerard hier nog steeds dankbaar voor ;)
En als extra argument: een Primo koop je voor het leven, hoe eerder je hem koopt, des te goedkoper hij (per dag) is.....  :D
Heb je er al een Ceriel?
 
Als geld geen rol speelt zou ik achterhalen of ze zwart mooier vindt, of groen.
Als dat niet zo is zou ik kiezen voor iets anders... Iets waar ze zelf ook plezier aan zal beleven. Een veranda wellicht.. Kan je toch weer vaker Q-en..
Die kamado komt dat wel, over een tijdje, als je echt ervaart dat je met je mooie Weber toch mogelijkheden mist.
 
Oh wat maken jullie het moeilijk. Na veel gelezen en gezien te hebben heb ik het gevoel dat het echt niet zoveel uitmaakt. Ik ga ooit voor de LBGE. Waarom: een beter gevoel, meer accessoires en in mijn geval groot genoeg.
 
Zwart heeft altijd  de voorkeur.  ;)

Het verwijderen van de convertor tijdens de q lijkt mij nogal een beperking. Of overschat ik dit. En is dit nu zo'n groot voordeel bij de primo.

Is het beheersen van de temp bij een kamado nu ook veel makkelijker of blijft dit uitdagend.

 
Brab22 zei:
Zwart heeft altijd  de voorkeur.  ;)
Eensch!!!


Brab22 zei:
Is het beheersen van de temp bij een kamado nu ook veel makkelijker of blijft dit uitdagend.
Nee de temperatuur beheersen is super makkelijk, alsssss je tenminste niet de temperatuur veel te ver laat op lopen. Omhoog gaat makkelijk terug iets minder makkelijk ;).
 
Ha, je hebt je keus als gemaakt.. Nu nog argumenten...
Toch, ik zou er eerst een WGA bij nemen - heerlijk ding - en dan ervaren waar je tekort komt.
Soms is bezit van de zaak het eind van het vermaak...
 
Brab22 zei:
Zwart heeft altijd  de voorkeur.  ;)

Het verwijderen van de convertor tijdens de q lijkt mij nogal een beperking. Of overschat ik dit. En is dit nu zo'n groot voordeel bij de primo.

Is het beheersen van de temp bij een kamado nu ook veel makkelijker of blijft dit uitdagend.
Ik gebruik voor de split grill methode op de BGE een halfronde grill verhoger, dan heb je geen gedoe met die conveggtor (=platesetter). Maar op een oval xl heb je wel wat meer ruimte.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen....ik weet het niet. Ik ben verliefd op mijn ei en kan ermee lezen en schrijven.
Maar ik sluit niet uit dat er ooit nog een ovale bij komt hoor. Ook mooi.
 
ik zou kwaliteit bovenaan mijn lijstje zetten.
kweetnie of er kwaliteitsverschil zit tussen BGE of Primo?
Volgens een eerder draadje hier eigenlijk niet, toch?
En een Primo lijkt me wel praktischer
 
Interessant om te lezen. Probeer ze thuis ook te overtuigen, dat we toch echt over moeten gaan op keramisch bbq-en. Maar lukt nog niet zo. Had al gezegd dat er dan sowieso 2 bbq's verdwijnen uit de tuin. Maar die prijs he? Neig zelf naar een primo, door de vorm. Lijkt mij een mooi presentje als ik volgend jaar Abraham zie. We blijven lobbyen en hobbyen. Maar als je iets nooit gehad hebt kan je het nog niet missen natuurlijk, dus de haast is niet zo groot. Maak op mijn WSM ook de heerlijkste ribben en kan ik heerlijke makreeltjes roken en dat kan volgens mij weer niet zo makkelijk als op een BGE of Primo omdat ik voor die makreel een prachtig rookrekje van Weber heb.
 
Eddeped zei:
Interessant om te lezen. Probeer ze thuis ook te overtuigen, dat we toch echt over moeten gaan op keramisch bbq-en. Maar lukt nog niet zo. Had al gezegd dat er dan sowieso 2 bbq's verdwijnen uit de tuin. Maar die prijs he? Neig zelf naar een primo, door de vorm. Lijkt mij een mooi presentje als ik volgend jaar Abraham zie. We blijven lobbyen en hobbyen. Maar als je iets nooit gehad hebt kan je het nog niet missen natuurlijk, dus de haast is niet zo groot. Maak op mijn WSM ook de heerlijkste ribben en kan ik heerlijke makreeltjes roken en dat kan volgens mij weer niet zo makkelijk als op een BGE of Primo omdat ik voor die makreel een prachtig rookrekje van Weber heb.

Hangend roken is in een keramisch ding inderdaad niet zo handig te doen. Sowieso heb je aardig wat temperatuurverloop van onder naar boven, dus voor hangende dingen heb je echt wel een kast of een ronde smoker nodig.
 
Ga je roken of grillen? Of beide en heb je al een Kettle of nog niet?
Indien je al een kettle hebt, koop er een WSM bij en je kunt beide (eventueel tegelijk). Heb je niets dan kun je gaan voor een Kamado grill. Bedenkt dan wel dat je niet beide tegelijk kunt doen, dus of roken, of grillen.

Beide hebben zijn voor en nadelen. je kunt eens reviews /testen leveren op www.amazingribs.com
Suc6 met je keuze! B-)
 
Eddeped zei:
Had al gezegd dat er dan sowieso 2 bbq's verdwijnen uit de tuin....

Tuurlijk... sukkel... heb je daar al voor getekend? Nooit doen man!  X(

Het moment dat je zegt dat je nu echt klaar bent en geen BBQ's meer nodig hebt, ga je voor de bijl! Pas op!
 
Sander72 zei:
Eddeped zei:
Had al gezegd dat er dan sowieso 2 bbq's verdwijnen uit de tuin....

Tuurlijk... sukkel... heb je daar al voor getekend? Nooit doen man!  X(

Het moment dat je zegt dat je nu echt klaar bent en geen BBQ's meer nodig hebt, ga je voor de bijl! Pas op!
Ik heb  een voor en achtertuin, ben niet helemaal van gisteren....  ;)
Maar als ik de verhalen van iedereen lees, als je eenmaal keramisch gaat, gaat er behalve de WGA niet veel anders meer aan. Dus wat dat betreft denk ik dat de WSM niet veel meer aangaat.
 
Eddeped zei:
Sander72 zei:
Eddeped zei:
Had al gezegd dat er dan sowieso 2 bbq's verdwijnen uit de tuin....

Tuurlijk... sukkel... heb je daar al voor getekend? Nooit doen man!  X(

Het moment dat je zegt dat je nu echt klaar bent en geen BBQ's meer nodig hebt, ga je voor de bijl! Pas op!
Ik heb  een voor en achtertuin, ben niet helemaal van gisteren....  ;)
Maar als ik de verhalen van iedereen lees, als je eenmaal keramisch gaat, gaat er behalve de WGA niet veel anders meer aan. Dus wat dat betreft denk ik dat de WSM niet veel meer aangaat.

ik zou nooit niks wegdoen. zeker geen WSM!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan