Ik heb nog nooit gehoord dat er pizzabloem is wat niet geschikt is voor lange rijping?
Dat zegt de man in deze video op 1:30
https://www.youtube.com/watch?v=I823RviivaI
( hij doet wel net of ie er veel verstand van heeft.
ik had de bloem voor deze batch bij een italiaanse groothandel vandaan, het was di grano tenero tipo "0"
Had hem goed op kamer temperatuur laten komen maar ik trok makkelijk gaten in het deegje bij het stretchen. Het deeg voelde ook niet lekker stevig aan.
Heb nu Italiaanse bloem Tipo "00" gehaald bij de molen in Santpoort, de dame achter de counter zei dat er veel gluten in zaten.
( ik las dat de hoeveelheid gluten weer belangrijk was voor de elasticiteit van het deeg)
ik schrijf op: 300 graden op de dome thermometer op het ei?
Deksel uiteraard dicht tijdens het bakken
@ Silverfox, de deksel dicht dat snap ik, ik had het over dat ijzeren ventiel ik had deze er helemaal af gelaten omdat ik lekker heet wilde, dacht later "misschien is dat niet zo slim, dan schiet al die hitte en tegen de plate setter en zo langs de pizza omhoog de atmosfeer in, en misschien is het wel beter om hem zelfs als de pizza er in ligt af te sluiten zodat de warmte er in blijft of zelfs terug kaatst tegen de bovenkant van de pizza" klinkt een beetje logisch voor mijn boerenverstand.