BasBQ
Beef en Steak

Bife de Tira

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Enige tijd geleden liep ik door de Hanos en zag ik dit mooie stukje vlees liggen; Bife de Tira.
Nog nooit van gehoord maar het zag er fantastisch uit dus, hup, in de winkelwagen.
Gisteren tijd om het eens te gaan bereiden.
Gezien het stuk vlees zat ik een beetje aan een picanha-bereiding te denken, uiteraard met chimmichurri.

Maar wie weet is er wel een heeeele lekkere andere manier om het te bereiden en dat wil ik dan wel eens proberen.
Dus ff ge-googled en wat kom ik tegen: een video van @noskos . En laat de bereiding niet zo heel veel afwijken van hetgeen ik in gedachte had. Nou, mooi zo. Aan de slag dan maar.

Allereerst een foto van de Bife de Tira, zodat jullie meteen het eerste "probleem" zien: Hoe krijgen we die in zijn geheel op het rooster? Oplossing: gewoon in 2-en snijden (helaas). Jammer voor de presentatie....

20230807_172346.jpg


Beetje zout erover gedaan

20230807_172914.jpg


Nu passen de stukken mooi op het rooster van de wsm 47cm. Dan kan ik het mooi rustig garen en daarna afgrillen. Zou ik het op de kettle doen, dan ligt er 1 stuk dichter bij het vuur dan het andere en gaat de garing ongelijkmatiger. Ik heb geen water in mijn waterpan, dus lekker opstoken naar ca 130 graden voor het eerste deel
In beide stukken een probe want zou waarschijnlijk vlotjes gaan tot een kern van ca 48gr

20230807_173146.jpg



En inderdaad. na ca een half uurtje Konden we gaan afgrillen. Eerst de vetkant

20230807_181025.jpg


En enkele minuutjes later

20230807_181625.jpg


Op het bordje met koude pastasalade en chimmichurri

20230807_182105.jpg


20230807_182113.jpg


Man man man, wat een heerlijk en mooi stukje vlees is dit zeg.
Heerlijk mals en goed te bereiden.
Wat hebben we er van genoten.

Oh ja, Er is ook nog een stukje over voor de volgende dag :cool:
20230807_183936.jpg


Bedankt voor het kijken
Rick
 
Ziet er top uit. Het lijkt wel een hele lange entrecote.
 
Dat lijkt me een heerlijk stukje vlees.

Hoe dik was het, lijkt een cm of 3/4?
 
Ziet er heerlijk uit! Wij zijn er ook dol op en maken het meestal als tagliata di manzo.
Lekker!
 
Wat een heerlijk stuk vlees!
Garing ziet er ook top uit.
 
Hmm dat wil ik ook wel.een keer proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan