Aangezien ik nog niet eerde mee gedaan heb aan de sticker actie van het forum dacht ik laat ik eens bierkip verslagje posten.
Ik heb vaker genoten van een bierkip maar met de komst van mijn BGE Large kan ik hem nu eindelijk een keer simpel op de grill plaatsen en hoef ik niet te stunten om de deksel dicht te krijgen
Mooi veldhoentje aangeschaft bij de slager, schrok me rot van de prijs maar het beestje zal goed geleefd hebben.
Kippetje gewassen en droog gedept.
Lekker in de rub gezet en een half liter blik Amstel in zijn achterste geplaatst
Ei opgestookt naar 200 graden en bierkip er op gezet
Na ongeveer een uurtje was bij mooi gekleurd en op 71 graden kern
En dan het eind resultaat
Bierkip blijft een lekker receptje en ik wordt ook steeds handiger in het ontleden van die dingen.
Visite en kids hebben er lekker van gesmuld, en ik ook natuurlijk
Ik heb vaker genoten van een bierkip maar met de komst van mijn BGE Large kan ik hem nu eindelijk een keer simpel op de grill plaatsen en hoef ik niet te stunten om de deksel dicht te krijgen

Mooi veldhoentje aangeschaft bij de slager, schrok me rot van de prijs maar het beestje zal goed geleefd hebben.

Kippetje gewassen en droog gedept.

Lekker in de rub gezet en een half liter blik Amstel in zijn achterste geplaatst

Ei opgestookt naar 200 graden en bierkip er op gezet

Na ongeveer een uurtje was bij mooi gekleurd en op 71 graden kern

En dan het eind resultaat

Bierkip blijft een lekker receptje en ik wordt ook steeds handiger in het ontleden van die dingen.
Visite en kids hebben er lekker van gesmuld, en ik ook natuurlijk