BasBQ
Beef en Steak

Bier Kip

 
 

Jaakke

Pitmaster
Berichten
763
Aangezien ik nog niet eerde mee gedaan heb aan de sticker actie van het forum dacht ik laat ik eens bierkip verslagje posten.
Ik heb vaker genoten van een bierkip maar met de komst van mijn BGE Large kan ik hem nu eindelijk een keer simpel op de grill plaatsen en hoef ik niet te stunten om de deksel dicht te krijgen  :D

Mooi veldhoentje aangeschaft bij de slager, schrok me rot van de prijs maar het beestje zal goed geleefd hebben.
23285191713_4ce6cd1670_c.jpg


Kippetje gewassen en droog gedept.
23285192793_d2fd5793f6_c.jpg


Lekker in de rub gezet en een half liter blik Amstel in zijn achterste geplaatst
23544097419_353b2994b6_c.jpg


Ei opgestookt naar 200 graden en bierkip er op gezet
23616267920_2b0be2bf53_c.jpg


Na ongeveer een uurtje was bij mooi gekleurd en op 71 graden kern
23803653862_927ece7be4_c.jpg


En dan het eind resultaat
23911954715_20e2ef0bf4_c.jpg


Bierkip blijft een lekker receptje en ik wordt ook steeds handiger in het ontleden van die dingen.
Visite en kids hebben er lekker van gesmuld, en ik ook natuurlijk  :D
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Die ziet er lekker uit.  Proficiat met je Tokkie!
 
Het is een pracht Chickie hoor Robbert  B-)
Gefeliciteerd met je Tokkie  <:p

p.s.
Je kan een kip beter niet wassen, hiermee verspreidt je de eventuele bacteri?n alleen maar door de keuken, en verder.
Het best is om alleen droog te deppen met een goed keukenpapiertje.
De bacteri?n worden vanzelf gedood door voldoende verhitting.

Mac
 
Mac zei:
Het is een pracht Chickie hoor Robbert  B-)
Gefeliciteerd met je Tokkie  <:p

p.s.
Je kan een kip beter niet wassen, hiermee verspreidt je de eventuele bacteri?n alleen maar door de keuken, en verder.
Het best is om alleen droog te deppen met een goed keukenpapiertje.
De bacteri?n worden vanzelf gedood door voldoende verhitting.

Mac

Geld dat dan bij alle vlees soorten of alleen bij kip vanwege de kans op salmonella?
Je leest het namelijk vaak dat ze het product eerst even afspoelen onder de kraan en dan droog deppen.
 
Jaakke zei:
Mac zei:
Het is een pracht Chickie hoor Robbert  B-)
Gefeliciteerd met je Tokkie  <:p

p.s.
Je kan een kip beter niet wassen, hiermee verspreidt je de eventuele bacteri?n alleen maar door de keuken, en verder.
Het best is om alleen droog te deppen met een goed keukenpapiertje.
De bacteri?n worden vanzelf gedood door voldoende verhitting.

Mac

Geld dat dan bij alle vlees soorten of alleen bij kip vanwege de kans op salmonella?
Je leest het namelijk vaak dat ze het product eerst even afspoelen onder de kraan en dan droog deppen.

Voornamelijk bij kip, door de risico's die het vlees met zich meedraagt (salmonella enzo).

Mooie dame geworden! Welkom bij de tokkies.

Wat heeft deze kip dan gekost als ik vragen mag, omdat je er zo van schrok...
 
nielss055 zei:
Jaakke zei:
Mac zei:
Het is een pracht Chickie hoor Robbert  B-)
Gefeliciteerd met je Tokkie  <:p

p.s.
Je kan een kip beter niet wassen, hiermee verspreidt je de eventuele bacteri?n alleen maar door de keuken, en verder.
Het best is om alleen droog te deppen met een goed keukenpapiertje.
De bacteri?n worden vanzelf gedood door voldoende verhitting.

Mac

Geld dat dan bij alle vlees soorten of alleen bij kip vanwege de kans op salmonella?
Je leest het namelijk vaak dat ze het product eerst even afspoelen onder de kraan en dan droog deppen.

Voornamelijk bij kip, door de risico's die het vlees met zich meedraagt (salmonella enzo).

Mooie dame geworden! Welkom bij de tokkies.

Wat heeft deze kip dan gekost als ik vragen mag, omdat je er zo van schrok...

Was vandaag weer bij de slager voor m'n kerst vlees dus ik had het er nog over en toen bleek dat hij verkeer aangeslagen was.
Ik had 20,02 euro voor 1,6 kilo afgerekend en bleek uiteindelijk 17,40 te moeten zijn. Had laatst een kip van een kilo voor 5,71 maar dat zal geen scharrelkippetje geweest zijn.
 
Das waarschijnlijk een bio uitloop links draaiende geitenwollen sokken kip geweest. Wat een geld zeg. Alhoewel ik ook wel eens een kip voor iemand moest halen bij een bio winkel, ding kostte bijna 3 tientjes.
Tegenwoordig haal ik me kipje bij de poelier, zelfde prijs als de appie: 5 eurie.

Ziet er lekker uit trouwens, welke rub / kruiden heb je gebruikt?
 
SilverFox zei:
Das waarschijnlijk een bio uitloop links draaiende geitenwollen sokken kip geweest. Wat een geld zeg. Alhoewel ik ook wel eens een kip voor iemand moest halen bij een bio winkel, ding kostte bijna 3 tientjes.
Tegenwoordig haal ik me kipje bij de poelier, zelfde prijs als de appie: 5 eurie.

Ziet er lekker uit trouwens, welke rub / kruiden heb je gebruikt?

Deze rub, ooit als cadeau gekregen voor verjaardag.

meditteranean.png
 
Mooi kippie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan