BasBQ
Beef en Steak

BGE Large scharnier

 
 
 

Holkers

Pitmaster
Berichten
660
Ok?, input gevraagd.

Ik heb nu een twee en een half jaar een BGE L en die zou ik graag elke dag gebruiken maar al met al komt hij wel aan z?n kilometers. Nu heb ik vanaf het moment van eerste gebruik last van een scharnier die niet gelijk is, dus de deksel staat een centimeter terug tov de dome. Wat ik ook probeer, draai, druk oid, hij zet zichzelf weer terug op die cm.

Nou las ik dat BGE een nieuw scharnier had, daarmee mep ik twee vliegen: beter scharnier zonder offset en omdat deze minder zwaar is, kan m?n vrouw er ook makkelijker mee overweg. Kosten zijn kosten, maar m?n vraag is of ik hiervoor eerst bij BGE mort aankloppen (omdat het huidige scharnier niet goed functioneert) of zeggen jullie; ?kan gebeuren, zelf betalen?

Benieuwd naar de meningen
 
Zelfde probleem hier gehad. Heb .mijn dealer gebeld en probleem uitgelegd. Kreeg hem ook niet goed. Moest een foto sturen en kreeg 2 dagen later een nieuw scharnier. Ei was toen 1.5 jr oud ongeveer. Ik was niet uit op een nieuw scharnier. Wist toen nog niet dat die er waren. Dus zou het proberen.
 
Dat is wel weer ?chte bge top service!

Bij mijn laatste keer vilt vervangen heb ik alles los gemaakt en met hulp van Vriend Jeroen lekker gecentreerd en strak aangedraaid. Echt top nu weer.

Als dat niet lukt kan je reclameren via de dealer en hopen... zo'n scharnier kost nou ook weer niet de wereld hoor dus dat kan je plan B zijn.

Succes!
 
Stukje service promo; morgen komt er iemand langs van de importeur!
 
Nieuw scharnier, wel eigen kosten. Heb 2.5 jaar jaar lang geen onderhoud uitgevoerd waardoor het ding krom was getrokken. Meh, in ieder geval niet een goed werkend scharnier moeten weggooien en een nieuwe versie, dus toch die 2 klappen. En leuk gesprek met de monteur, prima!
 
Netjes! Werkt wel heerlijk zeker nu?

Wat voor onderhoud moet je doen aan die scharnier? Ik die af en toe wat WD40 op de veer en trek netjes de boutjes aan. Verder natuurlijk tijdig vilt vervangen, maar verder? Heb je tips gekregen?
 
Nou, dat WD40 en aandraaien had ik nooit gedaan.. dom, eigen schuld. Nu ander type scharnier en dat gaat soepel, zeker met de oude (kortere) veren. Heb een PDF gekregen met wat onderhoud tips, geschreven door Peter Bootsma, die kan ik doorsturen als mensen die willen.
 
Holkers zei:
Nou, dat WD40 en aandraaien had ik nooit gedaan.. dom, eigen schuld. Nu ander type scharnier en dat gaat soepel, zeker met de oude (kortere) veren. Heb een PDF gekregen met wat onderhoud tips, geschreven door Peter Bootsma, die kan ik doorsturen als mensen die willen.

Die ken ik beide, goeie tips!
 
Holkers zei:
Nou, dat WD40 en aandraaien had ik nooit gedaan.. dom, eigen schuld. Nu ander type scharnier en dat gaat soepel, zeker met de oude (kortere) veren. Heb een PDF gekregen met wat onderhoud tips, geschreven door Peter Bootsma, die kan ik doorsturen als mensen die willen.

Net een BGE gekocht hier, mocht je die pdf eens kunnen doorsturen zou ik dat erg fijn vinden.  :)
 
Kalimero zei:
Holkers zei:
Nou, dat WD40 en aandraaien had ik nooit gedaan.. dom, eigen schuld. Nu ander type scharnier en dat gaat soepel, zeker met de oude (kortere) veren. Heb een PDF gekregen met wat onderhoud tips, geschreven door Peter Bootsma, die kan ik doorsturen als mensen die willen.

Net een BGE gekocht hier, mocht je die pdf eens kunnen doorsturen zou ik dat erg fijn vinden.  :)

+1


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Geen probleem, stuur me even je email adres in een DM/PB en ik stuur het door
 
Beide een mail gestuurd
 
kun je de pdf niet gewoon in dit bericht posten ???

zijn vast meer mensen met interesse (bijvoorbeeld ik :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan