BasBQ
Beef en Steak

BGE deksel niet goed afgesteld??

andrebon

Sprokkelaar
Berichten
28
Zoals op de foto te zien zit er een rand in het vilt. De deksel sluit aan de voor en achterzijde niet goed aan. Is de deksel niet goed afgesteld. Ik zou niet weten hoe ik de deksel loodrecht op de onderkant krijg.
Geen probleem, terug naar de fabrikant of is er een oplossing??
Iemand tips??
47acbaec1086e16fbd03322649f2e86c.jpg


Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

 
andrebon zei:
Zoals op de foto te zien zit er een rand in het vilt. De deksel sluit aan de voor en achterzijde niet goed aan. Is de deksel niet goed afgesteld. Ik zou niet weten hoe ik de deksel loodrecht op de onderkant krijg.
Geen probleem, terug naar de fabrikant of is er een oplossing??
Iemand tips??
47acbaec1086e16fbd03322649f2e86c.jpg


Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Nog ff aanvullend als de deksel dicht is.
Je kijkt hier op de bovenzijde van het vilt
01951b90886eddb909ba4fdb0e35fec4.jpg


Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

 
Je hebt last van een onderbeet.
Geen nood aan de man. Sommigen laten het zo totdat er valse lucht mee komt, andere stellen hem eens in de zoveel tijd bij. Ikzelf behoor bij de laatste categorie.
Kwestie van de plastic houdertjes terug op het scharnier plaatsen, DAARNA boutjes ietsjes losser draaien, opnieuw alles weer stellen, vastdraaien en tot slot de houdertjes er weer af.

Even een voorbeeldje: https://www.beleefgreenegg.nl/2016/08/big-green-egg-onderhoud-afstellen-wanneer-en-hoe-precies/
Edit: hmmm die pagina bestaat blijkbaar niet meer...
 
SilverFox zei:
Je hebt last van een onderbeet.
Geen nood aan de man. Sommigen laten het zo totdat er valse lucht mee komt, andere stellen hem eens in de zoveel tijd bij. Ikzelf behoor bij de laatste categorie.
Kwestie van de plastic houdertjes terug op het scharnier plaatsen, DAARNA boutjes ietsjes losser draaien, opnieuw alles weer stellen, vastdraaien en tot slot de houdertjes er weer af.

Even een voorbeeldje: https://www.beleefgreenegg.nl/2016/08/big-green-egg-onderhoud-afstellen-wanneer-en-hoe-precies/
Edit: hmmm die pagina bestaat blijkbaar niet meer...
Thanks
Na de zomer was is toch al van plan om het vilt te vervangen. Kan ik hem meteen opnieuw afstellen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

 
Handige combinatie. Het vilt ziet er op de foto helemaal niet verkeerd uit verder trouwens ;) Als je het afstellen netjes bijhoudt, gaat je vilt eveneens veel langer mee.
 
SilverFox zei:
Je hebt last van een onderbeet.
Geen nood aan de man. Sommigen laten het zo totdat er valse lucht mee komt, andere stellen hem eens in de zoveel tijd bij. Ikzelf behoor bij de laatste categorie.
Kwestie van de plastic houdertjes terug op het scharnier plaatsen, DAARNA boutjes ietsjes losser draaien, opnieuw alles weer stellen, vastdraaien en tot slot de houdertjes er weer af.

Even een voorbeeldje: https://www.beleefgreenegg.nl/2016/08/big-green-egg-onderhoud-afstellen-wanneer-en-hoe-precies/
Edit: hmmm die pagina bestaat blijkbaar niet meer...

Link is veranderd: https://www.beleefgreenegg.nl/recepten-tips-big-green-egg/big-green-egg-onderhoud-afstellen-wanneer-en-hoe-precies/
 
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb andere stukken laten overkomen uit de vs en nu is het prima!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De nieuwe scharnieren hebben geen last meer van underbite overigens.
 
Dit heb ik ook gehad en hem nu een nieuw scharnier. Komt door gebrek aan onderhoud, de boutjes aandraaien, veren smeren etc. Krijg je er ook vaak niet meer uit omdat het ding zich zo zet, opnieuw afstellen gaat dan op zich wel maar na 1 keer openen zet alles zich weer terug en heb je dezelfde onderbeet. Nieuwe scharnieren hebben er inderdaad minder last van (zo?n ding kost 190 euro meende ik) en m?n BGE is veel stabieler geworden, valse lucht is soms echt vals..

Dus elke 3 maanden even je bouten aandraaien, veren en scharniersysteem smeren en dan heb je langer plezier van je scharnier. Dit is trouwens geen garantie onderdeel, dus ergens claimen heeft geen zin (handig om te weten voordat je zo?n ding besteld). Tip: zet de veren van je oude over ipv de langere nieuwe. Dan gaat je deksel wat fijner open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan