BasBQ
Beef en Steak

Beter laat dan nooit

 

Grill Bill

Kooltjesharker
Berichten
104
Dag allemaal

Ik lees al een tijdje mee en deel dezelfde passie als iedereen hier. Ben Bourgondi?r af geboorte en hou ervan om nieuwe dingen te proberen. Ben begonnen met een Weber en sinds een jaar of 2 een Kamado aangeschaft.

9078ce92552f32e0a786347fad99cab0.jpg


Ja die krijgt binnenkort nog een nieuw huisje. . Heb er al wel redelijk veel verschillende etenswaren op klaargemaakt zoals lasagne, bavette, pizza, getrokken varken, tomahawks, zalm, en dit weekend short ribs.

Hoop hier veel inspiratie te vinden en geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom hier ;)
 
Hoi Grill Bill,
welkom bij het Genootschap
 
dank u . Zeg hoe krijg ik van die mooie stickers onder mijn naam? :D
 
Oeps, weer te laat. :blush:
 
Welkom bij het genootschap!
 
Dank je Bramster :) Kom er trouwens net achter dat er ook een kamado merk is met mijn forum naam.  :-S
Niet zo handig van mij...
 
Grill Bill zei:
Dank je Bramster :) Kom er trouwens net achter dat er ook een kamado merk is met mijn forum naam.  :-S
Niet zo handig van mij...

Prima toch Grill Bill  B-)
Als je echt wilt, kan je je naam aanpassen bij Profiel - Accountinstellingen.
 
Hoi Grill Bill,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Mooi onderkomen daar op de achtergrond.
 
Marcel zei:
Hoi Grill Bill,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Mooi onderkomen daar op de achtergrond.

Hoi Marcel,

Dank je gaat lukken. En dat onderkomen was al een langgekoesterde wens. De Kamado komt straks in een buitenkeuken. Ik vraag me alleen nog even af hoe het straks zit met rookafvoer aangezien de overkapping nog afgesloten wordt met een glazen schuifwand.

 
Afzuiging in een ruimte zoal je beschrijft is m.i. zeker wenselijk.

Mijn Kamado staat altijd, indien buiten dienst, onder onze veranda (eigen plekje) en heb daar ook een afzuigkap.

De plek van de afzuigkap heb ik bepaald door te kijken hoe de rook zich verdeeld tegen het dak.

Door rook te maken in je Kamado met wat hout zie je hoe de rook zich verplaatst tegen de onderkant van het dak. Met deze wetenschap kan je de ideale plek bepalen waar de afzuiging moet komen.

Een deksel vol met rook openen op de plek waar je Kamado "gestald" wordt geeft je voldoende inzicht of en waar de afzuiging het beste zijn werk kan doen.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap!

Thnx!

Nog wat, was net op de zolder en deed me daar een ?barn find? .  Een grill bestek set, ooit gekocht in m?n studententijd (louge kofferbakhandel ) ?echt Solingen? ja ja. Nooit gebruikt maar ja nu moet ik wel

01bb3a2f05d1a7dd72400f0873f0780c.jpg
 
Oe lekker buikspek vanavond

88f970702bb7a70c0f2149bb572434e3.jpg


c247d1a505f07b0f161e95b956b4d70a.jpg


b5d82c01232bc00d78d463e1147ae1f0.jpg


34012fe30e8418df8f82672a0d89c3c5.jpg


Goed knapperige korst.
 
Lekker spekkie met aardappels smullen
 
Terug
Bovenaan Onderaan