BasBQ
Beef en Steak

Best mayo ever

Dank je wel!
 
Mijn favoriete mayo, Calv?, bleek op. Zul je net zien als je gebakken aardappeltjes liggen te schreeuwen om opgegeten te worden. Toen herinnerde ik mij ineens dit draadje.
Forumbericht op de telefoon, staafmixer in de hand en gaan met die olie.


Nou, nu is Calv? dus niet meer mijn favo mayo ;)


Lekkere mayo man! Thx for posting!


 
Lekker recept hoor !

Nog een truukje uit de hotelschool : als je zelfgemaakte mayonnaise begint te schiften (kwabbelige vlokjes ipv mooi gebonden) kan je hem "terugpakken" door er een beetje koud water aan toe te voegen. :))

Eigengemaakte mayonnaise haalt het sowieso van gekochte :))
 
El Fumarole zei:
Mijn favoriete mayo, Calv?, bleek op. Zul je net zien als je gebakken aardappeltjes liggen te schreeuwen om opgegeten te worden. Toen herinnerde ik mij ineens dit draadje.
Forumbericht op de telefoon, staafmixer in de hand en gaan met die olie.


Nou, nu is Calv? dus niet meer mijn favo mayo ;)


Lekkere mayo man! Thx for posting!
ja hij is lekker he! Alsteblieft ;)
Mijn dochtertje van 4 vind hem zelfs lekkerder als de zaanse.
Ze zegt papa's mayo is lekkerder hoor!  :-\
 
een van de weinige dingen die ik nog nooit heb durven maken omdat ik bang ben dat het mislukt. Misschien moet ik me er toch eens aan gaan wagen.
 
Kost nagenoeg niets om te maken, dus als het mislukt is ee geen man overboord toch?
 
noskos zei:
Kost nagenoeg niets om te maken, dus als het mislukt is ee geen man overboord toch?
ja dat is waar, van het weekend maar eens proberen.
 
Gisteren ook gemaakt en hij is errug lekker! :p

Maar als ik een kritische noot mag plaatsen, dan zou ik een volgende keer minder Maldon zout gebruiken.
Wanneer de mayo net klaar is, dan heeft het zout nog goed zijn vlokvorm en geeft een beetje crunch en is de smaak in balans. Als de mayo iets langer staat dan lost het zout langzaam op en wordt de hele mayo vrij zout.
En als je te weinig zout hebt gebruikt kan je achteraf toch altijd weer meer toevoegen.

Maar deze staat nu wel als vast recept op de lijst met sausjes en er zal niet snel nog een pot mayo gekocht worden (behalve Hellmans voor bij het koken) :)
 
Wij gaan er iets minder zuur in doen!! ;)
Maar voor de rest: Super Mayo!! :p
 
Ik vond 'm ook wat zuur, maar dat bleek weer goed te corrigeren met een beetje suiker.  Pakte ook prima uit.
 
afgelopen weekend bij de spareribs en BBQ friet gemaakt, hij is erg lekker al heb ik hem voor de 2e keer moeten maken omdat ik niet het juiste zout had  ;)
 
Gisteren de mayo gemaakt. Vond hem ook wat zuur, leek erg op de mayo die je krijgt in Belgie volgende keer of minder azijn of wat suiker erbij. Maar erg makkelijk om eens te doen, stelde eigenlijk niks voor. Had maisolie gebruikt en gewoon witte azijn. Alleen had ik geen Maldon zout dus ik had een tl gewone zout genomen dat was eigenlijk al teveel. Leuk om daar een beetje mee te prutsen en te sleutelen tot het naar je eigen smaak is. Wordt vervolgd.....
 
Denk dat anderhalve theelepel maldon minder is dan 1 theelepel gewoon zout
 
Ik maak hem nu met azijn waar ik een rode peper zonder zaadjes, en een paar laurierblaadjes erin.
Hoe langer je de azijn laat staan hoe meer je hem terugproeft in de mayo.
Heerlijk :-*
 
Als ik de mayo alleen bij friet eet, maak ik hem ook wel met dragonazijn.
 
ChrisMaes zei:
Eddeped zei:
Gisteren de mayo gemaakt. Vond hem ook wat zuur, leek erg op de mayo die je krijgt in Belgie
Zo hoort mayonaise dan ook te smaken ;)

EENS!

Ik ga deze morgen ook maken. Lekker met bbq friet en een mooi stukje schots staartstuk! Thx voor het recept
 
Vandaag ook gemaakt... Oef wat zuur.... Volgende keer beginnen met 1 eetlepel azijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan