BasBQ
Beef en Steak

Best mayo ever

Erwin85

Vuurmaker
Berichten
52
Deze mayo heb ik al een paar keer gemaakt is heerlijk
2 eierdooiers
1 theelepel dijon mosterd
3 eetlepels (45ml) witte azijn
1/2 theelepel worcestershire
Dit heb ik 1 minuut gemixt met een staafmixer
Dan heel langzaam olie erbij tot die op de dikte is(net als in en pot)
Dan roer je een theelepel knofloekpoeder en 1 1/2 theelepel maldon zout
En klaar

Wel uit kijken dat je je vingers niet opeet!
 
Altheblieft! Heb trouwens het bericht iets aangepast er stond zout maar er moet maldon zout in ;)
 
Kun je wellicht uitleggen wat maldon zout is? Heb dat nooit eerder gezien. Waar kan ik dat kopen?
 
Deze zal ik ook eens een keer gaan proberen, dank voor je recept!
 
Leuk, morgen even proberen denk ik. Dat wordt spareribs, BBQ friet met mayo, witlofsalade met mayo. Lijkt me heerlijk. Bedankt voor het delen.
 
Dit recept pak ik ook mee,bedankt voor het delen!!  :)
 
tipt deze aan de Hellmann's?
 
Ooh, zelf mayonaise maken! Ga ik ook weer eens snel doen. Thanks voor het recept!  :)
 
Echte mayo,,,,,,, Lekkerrrrrrrrr :p ;)
 
Ik gebruik de Maldon zeezoutvlokken ook op braadstukken zoals picanha, lekkere grove vlokken zijn het. Albert Heijn verkoopt deze pakjes ook. Info: http://www.jozo.nl/maldon-sea-salt-flakes-125g/.

Wat voor olie gebruik je Erwin? Zonnebloem- of ma?solie of olijfolie?
 
JohanD zei:
Leuk, morgen even proberen denk ik. Dat wordt spareribs, BBQ friet met mayo, witlofsalade met mayo. Lijkt me heerlijk. Bedankt voor het delen.

en hoe was het?
 
Ik maak altijd zelf mayo, en ook bijna op deze manier. Geen knoflookpoeder. Voor mij eigenlijk alleen maar eigengemaakt, lekker heerlijk!
 
Hoelang kun je het eigenlijk bewaren??
 
Het is snel op...
Maar ik bewaar het altijd in een mengbeker van de bamix, die sluit heel goed af, en het staat soms wel twee weken in de koelkast. Soms misschien zelfs langer. Is hier altijd goed gegaan, maar wel echt goed afsluiten. Je ziet als het niet luchtdicht is, dat de mayo gaat verkleuren.
 
Thanx Domi!!
En nog van harte met jullie mooie prestatie!! 8) :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan