Beef en Steak

Beginner op de Kamado

Andre Rijk

Tondelzoeker
Hallo,
Mijn naam is Andre Rijk, woonachtig in Breda. Net met pensioen dus nu tijd voor de BBQ.
Experimenteren en uitproberen. Allereerst een Bluetooth thermometer van de Lidl.
Uitgepakt maar meteen komt mijn vraag op:
Is de kunststof bescherming van de sensor hittebestendig (kan die onder het deksel?). Zie foto.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen

IMG_0784.jpeg

Welkom, veel plezier hier. En… ja hoor het zwarte kromme gedeelte is hittebestendig. De doorzichtige beschermhoesjes van de de puntjes niet. Oh bij jou zijn ze zwart zie ik nu

Welkom Andre! zat er geen doosje bij met een gebruiksaanwijzing? die probes gaan niet onteindig hoog in temperatuur maar ze zouden sowieso geschikt moeten zijn voor low&slow..

High en fast kan je dan beter gebruik maken van een instant thermometer zoals een thermapen om bijv. je steak te tempen als je de probes die je nu hebt die temperatuur niet toe vertrouwd

Welkom Andre

Welkom Andre.

Hoi Andre,
Welkom bij het Genootschap.
Dat zwartekousje zal wel siliconen zijn oid. Dat is hittebestendig, maar niet direct boven de kolen.
Dus niet grillen met die probes in je vlees.
Indirect moeten ze de 300 graden zeker wel moeten kunnen weerstaan volgens de technische specificatie.
Maar zo'n vraag hoort eigenlijk thuis in materiaal.
Dan blijft zo'n onderwerp/vraag makkelijker terug te vinden, en blijft het forum overzichtelijker.

Welkom André, veel plezier en inspiratie hier!

Welkom André, veel plezier bij het genootschap!

Terug
Bovenaan Onderaan