BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 
 

Gommel

Vuurmaker
Berichten
59
Hoi,

onlangs een heerlijke beercan chicken gemaakt. Rub van de greenegg recepten gepakt en de kip goed in de kruiden gezet. Half blikje Radler opgedronken en die vakkundig naar binnen gewerkt :p. Vervolgens een goed uur rond de 180 graden erop en hij was om te smullen. Had helaas wat kleine stukjes die niet gaar waren dus volgende keer wat langer erop.

Ook heb ik wat moeite om de temperatuur vast te houden. Heb nu dammer tov guru blokken en daar wil het wel al beter mee maar de temperatuur schommelt toch wel met een graad of 20.

WhatsApp Image 2020-08-27 at 17.16.49.jpeg
 
Kippetje wilde toch niet weglopen hè met een pootje naar voren
“Vervelend” dat je er nog 1 moet maken om te kijken of tie dan overal haar is 😉
 
Ja het blijft een erg vervelende hobby ahahah en idd dit was een erg fotogeniek exemplaar.
 
Om te meten of ie overal gaar is is een thermapen een reuze handig hulpmiddel. :unsure:
 
Heb er wel een probe in maar dat is idd maar 1 locatie. Gebruik je die dan nog buiten de probe?
 
Heb er wel een probe in maar dat is idd maar 1 locatie. Gebruik je die dan nog buiten de probe?
Zeker de temperatuur in de borst is lager dan in de dijen scheelt vaak wel zo'n 8 tot 10gr.C
 
Nou ziet er goed uit. Gefeliciteerd alvast met je sticker.
 
Heb er wel een probe in maar dat is idd maar 1 locatie. Gebruik je die dan nog buiten de probe?

Ik had toevallig gisteren hetzelfde "probleem" alleen had ik de probe vol overtuiging in de borst gestoken van m'n gevlinderde kip maar toen waren de poten net niet helemaal gaar dus ik moet mijn gereedschap ook nodig uitbreiden met een Thermapen ;)
 
Leerzame run zo te lezen. Gewoon nog eens maken.
Een tweede proberen kan natuurlijk ook, of op meerdere plekken even prikken
Maar wat je ook doet, meten Is weten.
Toch zonde als je tijd en geld in een gerecht heb gestoken en het pakt niet helemaal goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan