BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken versus farmers chicken

Die farmers kip gaat hier ook komen.  :)
 
op het appie heijn hooi staat: 'Alleen voor huisdieren. Niet voor dieren die bestemd zijn voor de productie van levensmiddelen voor menselijke consumptie.' gelukkig produceert de kip geen levensmiddelen meer voor menselijke consumptie, pfew ;)

binnenkort komt er dus hooikip!
 
Heerlijke kippies Teddo!! ;)
 
Marieken zei:
op het appie heijn hooi staat: 'Alleen voor huisdieren. Niet voor dieren die bestemd zijn voor de productie van levensmiddelen voor menselijke consumptie.' gelukkig produceert de kip geen levensmiddelen meer voor menselijke consumptie, pfew ;)

binnenkort komt er dus hooikip!

Belangrijk is om het goed stof vrij te maken,..pluk hooi schudden boven de prullenbak zodat je alleen de langere sprieten overhoudt. Deze goed afspoelen. Dan kan er eigenlijk niets misgaan. En natuurlijk voor het opdienen van de kip weer uit de buik halen.
 
lekker hoor! dit weekend ook BCC op toevallig!
 
Proef je het nou ook?
 
Ener zei:
Proef je het nou ook?

De smaak van hooi en kruiden proef je zeker. Het bier lijkt in smaak minder aanwezig of wordt gedomineerd door de kruiden en het hooi. Echter......de zoete en warme geur en smaak van het bier maken het geheel compleet. Het is alsof je een warme herfstavond op tafel zet.

Zal de volgende keer hetzelfde maken, maar met een contrasterende biersoort. Om zo het verschil te proeven.

Het verschil met de beercan was duidelijk...in het voordeel voor de hooi kip.
 
Kippetjes zien er super uit! Zowel de buiten- als de binnenkant, hou ik van. Leuk om het verschil te proeven lijkt me, ga er ook eentje met hooi naast zetten.
 
Ik heb het ook ooit zo geprobeerd, maar was niet echt fan van de hooi-smaak. Ofwel kwam dat door het kriekbier dat ik toen gebruikt heb. Maar het ziet er in ieder geval geweldig uit !
 
Interessant verhaal, ga binnenkort de spullen halen om het zelf te doen. Ooit eens varken gesmoort in hooi van een bge gegeten en dat was super en lekker te proeven, zal het recept opzoeken en hier plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan