BasBQ
Beef en Steak

Beer No Can Chicken op Kamado Joe

 

Stofken

Vuurmaker
Berichten
67
Mogelijks het 5000ste kipje op een blikje hier op het forum 😀

Frans zwartpootkipje via Crisp besteld. Vel losgemaakt met de hand en schijfjes citroen tussen vlees en vel gestoken.

Nadien ingewreven met leftover dry rub van pulled pork. Lekker bij varken, maar teveel bruine suiker voor een kip. Smaakte iets te zoet 😒

Normaal neem ik een blikje Gordon Finest Gold bier, maar zou deze keer Maes Radler proberen. Zou... want het Franse kipje paste niet over mijn Weber can holder en door een gigantisch gebrek aan geduld heb ik het blikje helaas volledig ingedeukt, waardoor de hele inhoud over de keukenvloer ging 🤬

Kamado Joe Classic II opgestookt tot 180°C (volgens mijn Meater, 220 volgens dome thermometer, ik moet hem dringend eens kalibreren). Indirecte hitte met alu schaaltje om de deflectors te beschermen tegen druppend vet.

Foto 1: rauw
Foto 2: op de Kamado
Foto 3: halfweg
Foto 4: klaar
Foto 5: Meater grafiek

Na 45 minuten was de borst 73°C en heb ik het kipje versneden met een prachtig erfstuk van de Oma, een Zwillingen gevogelteschaar, minstens 50 jaar oud.

20230419_172022.jpg


20230419_173007.jpg


20230419_175243.jpg


20230419_181830.jpg


Screenshot_20230419_181432.jpg
 
tokkie in the pocket, na een zware bevalling..
 
Dit is echt een bbq tangverlossing geweest. 😂😂

Proficiat met de tokkie award.
 
Lekker kippetje! Alleen een verloskundige had dit beter gedaan .
Gefeliciteerd met je Tokkie


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker hoor!

Gefeliciteerd met je 🐔
 
Gefeliciteerd met je tokkie.
Hier gaat t zaterdag gebeuren.
 
Ik zet dus mijn kippetje gewoon in de lekbak op en de lekbak op het rooster.
Scheelt schoonmaken 🤣 folie in de lekbak, naderhand folie weggooien en klaar.
Maar ziet er lekker uit ik post zo nieuw draadje van de bcc die ik gister gemaakt heb

en betreft die tokkie badge dat moet een admin je toekunnen dat gaat niet vanzelf 😁
 
Ik zet dus mijn kippetje gewoon in de lekbak op en de lekbak op het rooster.
Scheelt schoonmaken 🤣 folie in de lekbak, naderhand folie weggooien en klaar.
Maar ziet er lekker uit ik post zo nieuw draadje van de bcc die ik gister gemaakt heb

en betreft die tokkie badge dat moet een admin je toekunnen dat gaat niet vanzelf 😁
Maar daardoor dus steeds zonder vloeistof?
 
Maar daardoor dus steeds zonder vloeistof?
hij gaat wel op een blikje en daar zit vloeistof in.
Je kan m'n verslag lezen in mijn draadje ( even naar onder scrollen )
 
Best wel vreemd zo'n upside down Chicken.
Er was iets misgegaan bij de stickercommissie maar als het goed is heb je nu wel je welverdiende Tokkie, gefeliciteerd
Overigens doet de vloeistof in het blik bar weinig, zeg maar niks.
BCC staat leuk zo op dat blik op de BBQ, eenmaal een spatchcock chicken gemaakt vergeet je de BCC eigenlijk al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan