BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken

 
 

Blaze

Tondelzoeker
Berichten
13
Moeders: "Ga je nu alweer iets op de bbq maken?"
Ik: "Ja, waarom niet"
Moeder: "Dat is toch niet elke week nodig?
Ik: "Wel"

En zo begon mijn zaterdag nadat ik had besloten dat ik BCC ging maken.
Direct naar het plaatstelijke turkse winkeltje gereden, hier hebben ze altijd heerlijke kip (en ook een hoop andere heerlijke producten), en een kippetje gehaald.

Leeg blik bier in de kip, kruiden erop en in de braadslee.
In de braadslee had ik een uitje, wat knoflook en aardappelen gedaan. Deze besprenkelt met wat olijfolie.
IMG_20201010_161537.jpg

En Op de BBQ

IMG_20201010_163447.jpg

Deze was halverwege genomen.
IMG_20201010_173838.jpg

En toen ging het vlot, temp was heel onstabiel en lastig in controle te houden. De kip was sneller klaar dan verwacht.

Vlug van de BBQ gehaald, eventjes laten rusten en voordat ik het wist was de kip gesneden, helaas geen foto van de hele kip op het eind (maar is deze wel nodig voor het tokkie?).

IMG_20201010_175533.jpg

Na het aansnijden vlug het eten op het bord. De kip was HEERLIJK! Ontzettend mals en sappig. GE WEL DIG. Voor herhaling vatbaar. En m'n moeder was, net als wel vaker, ontzettend blij dat ik toch de BBQ had gebruikt.
Een nadeel was het bier. Deze was niet voor herhaling vatbaar... Veel te zuur.

IMG_20201010_175830.jpg
 
Mooi eigenwijs kippetje. Welkom bij de Tokkies.
 
Gefeliciteerd met de sticker! Het kippetje staat er mooi op. Welke kruiden heb je gebruikt?
 
Kip kip kip kip kip kan er niet genoeg van krijgen kip kip kip kip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker chicky zeg. En een heerlijk bord eten. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Gefeliciteerd met je tokkie award.
Het kippetje ziet er mooi uit
 
moeders moet het nog een beetje leren, maar dat komt wel goed
lekker kippetje hoor
gefeliciteerd met je tokkie
 
Sinds ik de KJ heb, probeer ik in het weekend minstens 1 dag hem te gebruiken. Mijn vrouw klaagt er niet over, want dat is de enige dag dat ze niet moet koken :ROFLMAO:
Gefeliciteerd met de tokkie.
 
Sinds ik de KJ heb, probeer ik in het weekend minstens 1 dag hem te gebruiken. Mijn vrouw klaagt er niet over, want dat is de enige dag dat ze niet moet koken :ROFLMAO:
Gefeliciteerd met de tokkie.
klinkt bekend 🤣
 
klinkt bekend 🤣

Maar ze kan ook wel lekker koken, maar ze weet totaal niet hoe een BBQ te hanteren. Want vanavond maakt ze weer lasagne met pompoenbladen ipv pastabladen. Dat kan perfect in de KJ, maar daar durft ze niet aankomen :D En wachten tot ik thuis ben, hem opstarten en dan nog de bereiding zou het wat laat maken.
 
Maar ze kan ook wel lekker koken, maar ze weet totaal niet hoe een BBQ te hanteren. Want vanavond maakt ze weer lasagne met pompoenbladen ipv pastabladen. Dat kan perfect in de KJ, maar daar durft ze niet aankomen :D En wachten tot ik thuis ben, hem opstarten en dan nog de bereiding zou het wat laat maken.
ook dit klinkt bekend. 🤣
ook wel lekker, thuis komen en aanschuiven. En je hoeft de bbq niet schoon te maken 💪
 
Ziet er lekker uit gefeliciteerd met je tokkie. ;)
Zo te zien werk je met een Napoleon PRO22K-LEG-2 heb je deze al lang en wat zijn jouw ervaringen met deze BBQ?
 
Lekker kippie

straks word de vraag wanneer ga je weer wat op de BBQ maken 😊
 
ook dit klinkt bekend. 🤣
ook wel lekker, thuis komen en aanschuiven. En je hoeft de bbq niet schoon te maken 💪

Nadat ik daarnet die lasagne op had, heb ik net de roosters zuiver gemaakt van de sessie van zondag :eek: Eerst te warm, dan geen tijd en dan vergeten. Dus vandaag nog maar.
 
Ziet er lekker uit gefeliciteerd met je tokkie. ;)
Zo te zien werk je met een Napoleon PRO22K-LEG-2 heb je deze al lang en wat zijn jouw ervaringen met deze BBQ?
Ik heb deze BBQ sinds juli, nog geen hele lange tijd dus.
Maar hier een aantal punten.

Geen as schuif systeem zoals weber. Dit mis ik wel een beetje, als je het as wilt verwijderen zul je roosters eruit moeten halen, maar ook eventueel houtskool restanten.

Bij deze Napoleon zat een gietijzeren rooster, prima ding. Een nadeel zijn de golven in het rooster, het plaatsen van een termoprobe is daarom soms irritant. Dit is natuurlijk makkelijk op te lossen door een ander rooster te gebruiken.

Het is heel fijn dat het rooster op drie verschillende hoogtes gezet kan worden.

De BBQ heeft vier pootjes, in theorie staat hij stabieler. Bij ondergrond die niet vlak is wiebelt hij wel meer. Ik leg vaak een blokje hout onder een van de pootjes (afhankelijk van waar ik de BBQ neer zet).

Verder is het gewoon een hele degelijke BBQ.
 
Dank voor je reactie , tegen het wiebelen gebruik ik zo'n plastic opvul spietje (bouwmarkt) werkt prima en ik ben wel erg blij met de vier poten de drie poot van Weber vind ik door de gammele constructie van de laatste jaren wel irritant dit is een van de redenen dat ik ben overgestapt.
Hoe ervaar jij de deksel constructie en de afdichting van de opzet ring (met name de afdichting) ik vind die nogal zwak veel last van lekkages zeker als je wat stevig wilt roken.
Voor de rest vind ik het een prima en degelijke BBQ die zeker z'n werk doet.
 
Dank voor je reactie , tegen het wiebelen gebruik ik zo'n plastic opvul spietje (bouwmarkt) werkt prima en ik ben wel erg blij met de vier poten de drie poot van Weber vind ik door de gammele constructie van de laatste jaren wel irritant dit is een van de redenen dat ik ben overgestapt.
Hoe ervaar jij de deksel constructie en de afdichting van de opzet ring (met name de afdichting) ik vind die nogal zwak veel last van lekkages zeker als je wat stevig wilt roken.
Voor de rest vind ik het een prima en degelijke BBQ die zeker z'n werk doet.
In het begin was het even wennen. Het openen van de deksel voelde eerst ietwat onnatuurlijk/gammel, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Van die lekkages heb ik ook wel last ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan