BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken (Grizzly), first time :)

 
 

Marty

Tondelzoeker
Berichten
12
Ha liefhebbers!

Gisteren mijn eerste 'high & fast' op de nieuwe Grizzly! Vanaf de voorpret tot en met het serveren met erg veel plezier gedaan. Het hele gezin is er blijer van geworden :)
In essentie een prima start, waarbij het eindresultaat smakelijk was.

De indirecte methode op 170 graden bleek voldoende om de maiskip van 1,2 kg na een klein uurtje gereed te hebben. Ik heb een all purpose rub van 'Grate goods' gebruikt. Een verbeterpuntje voor de volgende keer is het realiseren van een meer krokante korst rondom het kippetje. Tips hiervoor zijn van harte welkom.

Voorbereiding.jpeg


Naast de Grizzly.jpeg


chicken round half time.jpeg


Beer can Chicken - 20200429.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooie BCC, gefeliciteerd met je Tok.
Er zijn meerdere manieren om het vel krokanter te krijgen, kip in de koelkast leggen voor 1 nacht om de huid te drogen, hogere BBQ temp, het drogen van de huid mbv zout en baking soda, of een combi van deze zaken, en wellicht zijn er nog wat truukjes.

Topic verplaatst van L&S naar High & Fast
 
Zo dat ziet er nog eens goed uit. Welkom bij de Tokkies!
 
Mooi gedaan.
Gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Ziet er lekker uit gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Een serieus mooi kippie, gefeliciteerd met je Tokkie
 
Ziet er goed uit, is de smaak wel bevallen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ja! Al had de korst wel iets krokanter gemogen. Volgende keer met de tips van Ewald kijken of dit gaat lukken :)
 
Lekker bezig! Gratz met tokkie!

Voor een krokanter velletje bereid ik zelf de kip eveneens op een hogere temperatuur, gaat top!
Snel opnieuw testen
 
Mooie chick heb je daar op de Q. Prima manier om je nieuwe BBQ vies te maken zou ik zeggen.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan