BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken eerste keer

 

Dennis84

Tondelzoeker
Berichten
10
Vandaag heb ik mijn eerste BCC gemaakt op de weber volgens het recept van smokey Goodness. Ik had een probe in de kip en op het kolenrooster. Dat laatste werkte niet zo goed. Op een gegeven moment toch maar de temp op de deksel aangehouden. De kip was heerlijk al kan het beter de volgende keer. In het begin was de temp in de bbq te hoog. Ik heb van een deel van de kip pulled chicken gemaakt. Dit was goed gelukt met een beetje coleslaw op een broodje. Na dit kippetje ga ik eens aan de slag met gerechten met een lagere temperatuur.

CE6F0E72-DA37-4462-A138-ACD3FA2F360F.jpeg


6A5C154B-9A67-4524-A8C0-79BED1389E32.jpeg


06860D01-82F1-478C-8C20-82443969E68A.jpeg
 
Dan was je er vroeg bij vandaag
Mooi sappig kippetje geworden

Komt het niet omdat de probe op het rooster te ver weg zat van de kolen waardoor deze minder hitte door kreeg?
 
Wellicht zou dit een oplossing kunnen zijn deze probe meet zowel de vlees als de dome temperatuur.



 
Anatomie van de kip leert ons dat de dikste gedeelten van de borsten link en rechts zitten en niet in het midden, daar zit het kielbot.
Desanietemin, welkom bij de Tokkies want hij was toch geslaagd.
 
Mooi mals gekleurd chickie.
Vraegske, waarom zet je dat beestje op het kolenrooster. Op een W57 last die p4ima onder beg deksel.
 
Ik dacht dat het net niet zou passen, volgende x zet ik hem op het roooster en doe de thermometer links of rechts in de borst. Thanks voor het kippie!
 
Mooi mals gekleurd chickie.
Vraegske, waarom zet je dat beestje op het kolenrooster. Op een W57 last die p4ima onder beg deksel.

Ja, gaat dat passen? Straks maar proberen als mijne er op gaat. En anders op het kolenrooster.
 
gefeliciteerd met je tokkie
 
Gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekkere chick. Mooi kleertje heeft ie op gedaan in de Q.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan