BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs

F

flamin fury

Gast
Bij de Hanos een paar mooie beef ribs gescoord, en die gisteren op de WSM klaar gemaakt. Ik heb ze alleen gerubbed met zwarte peper en kosher zout en gerookt met een combinatie van eiken en kersen hout. Om half 10 zijn ze erop gegaan, en tot mijn verbazing tikte de thermometer na een uur of 5 al 90 graden aan. Met een tandenstoker geprikt en hier en daar zaten nog iets stuggere stukken bij, dus nog een uurtje door laten garen en toen was alles heerlijk mals. nog 2 uur laten rusten in folie met een handdoek in een koelbox. Toen voorzichtig aangesneden. Ik geloof dat ik er een nieuwe favorite bij heb....

Foto's! (een paar maar)

20160626_084037_zpsqsndcvqi.jpg


20160626_144544_zpsbt82yecy.jpg


20160626_174513_zpsg79rq95k.jpg
`

Oh ja, ook nog moinks, atb's en not so atb's gemaakt. Maar niet op de foto dus niet gebeurd.

Bedankt voor het kijken!
 
Mooi hoor
 
Lekker!

Hoe hoog had je de temperatuur?
Ik heb ze namelijk dit weekend ook gemaakt en had toch wel 10 uur nodig om de 92 graden aan te tikken.
Nu las ik wel in een ander topic dat het vet sneller gaat dan het vlees dus dat je even moeten meten op verschillende plaatsen.
 
Jaakke zei:
Lekker!

Hoe hoog had je de temperatuur?
Ik heb ze namelijk dit weekend ook gemaakt en had toch wel 10 uur nodig om de 92 graden aan te tikken.
Nu las ik wel in een ander topic dat het vet sneller gaat dan het vlees dus dat je even moeten meten op verschillende plaatsen.

Ik heb de temperatuur rond de 130 graden proberen te houden, vooral om de grotere stukken vet te smelten wat in het vlees verweven zat. En dat is gelukt!

Ik heb het inderdaad op verschillende plekken gemeten. Hij gaf al heel snel 80 graden aan, toen opnieuw geprikt en was het ineens maar 72 graden. Maar ik probeer de laatste tijd meer op te letten Hoe het vlees aanvoelt en eruit ziet. Temperaturen zijn me niet langer meer heilig!
 
die ziet er super sappig en mals uit zeg! Jammie
 
Terug
Bovenaan Onderaan