BasBQ
Beef en Steak

Beef Ribs Texas-stijl

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Voor de eerste keer Beef Ribs gemaakt volgens het Noskos recept, omdat ze maar 1700 gram wogen en dun waren heb ik ze een half uurtje eerder ingepakt.

Het resultaat was smakelijk maar voor de volgende keer ga ik op zoek naar een veel dikker stuk, ik kon de ribben er makkelijk uit trekken maar direct rondom de ribben zit een vlies en dat is niet lekker eten. Het vlees boven de ribben is erg lekker maar dat was in dit geval maar een klein stukje in verhouding met hoelang je er mee "aan het werk bent". Kortom was dit een leerzame run; alles lange tijd op 120 graden weten te houden en de volgende keer het dikste stuk wat ik kan vinden scoren ;) 💪

IMG_2109.jpeg
IMG_2111.jpeg


IMG_2113.jpeg
IMG_2115.png
IMG_2119.jpeg


IMG_2120.jpeg


IMG_2124.jpeg
 
Buiten dat het een dun stuk is ook erg veel bot naar verhouding! Het lijkt alsof je minder vlees hebt dan ik had met 1.5kg startgewicht.

Maar al doende leert men! Wel een mooie run 👌🏻
 
Volgende keer vlies verwijderen.
En ach, sommige gerechten kosten tijd, maar je kan ondertussen een biertje drinken of zo.
Succes volgende keer
 
Volgende keer het vlies verwijderen.
Volgende keer vlies verwijderen.

Ik weet niet of dat het verschil maakt....... zowel Noskos als NasQ laten het vlies zitten en snijden het alleen in. Ik denk dat ik het vlees boven op het bot had moeten afsnijden en niet de botten eruit had moeten trekken zodat je alsnog het vlies op je bord krijgt.


 
Terug
Bovenaan Onderaan