BasBQ
Beef en Steak

Beef jerky

 

Josser

Stoker
Berichten
281
Gisteren was weer een luie zondag tijdens de lockdown, dus maar gebruik gemaakt van al die vrije tijd om wat beef jerky te maken

Zoals andere berijdingen weer een zoete en een hartige variant van eigen recept. De hartige was iets te zout uitgevallen. Deze was ook eerst aan de beurt, dus heeft het meeste rook gepakt, wat bij de gemiddelde eter als wat heftig kan aankomen. De gebruikte marinade was op basis van 50% soya saus met 50% water, een scheut witte wijn azijn en pulled beef kruidenmengeling. Beiden hebben een 12u in de marinade gezeten. De smaken zijn vandaag wel wat meer genuanceerd zoals te verwachten.
Als basis is er rosbief gebruikt en het is versneden met de draad mee om zoveel mogelijk jerk te krijgen.

Links de zoete, rechts de hartige:
IMG_20210124_082808.jpg


Neemt stiekem toch wat plaats in beslag. Een extender zou op zo een momenten wel van pas komen
IMG_20210124_093244.jpg


Klaar voor consumptie. Nu nog van af kunnen blijven voor een dag of 2.
IMG_20210124_154141.jpg
 
dat zie er goed uit allemaal ! ;)
dat wordt dan nog een uitdaging om er twee dagen vanaf te blijven !
 
Rooster lekker vol gelegd en ze staan er netjes bij in de bekers
 
hoezo 2 dagen van afblijven?
beef jerky man, daar kan je toch niet van afblijven

nu wil ik dit ook weer eens maken
dank voor het delen
 
hoezo 2 dagen van afblijven?
beef jerky man, daar kan je toch niet van afblijven

nu wil ik dit ook weer eens maken
dank voor het delen
Het is idd niet gemakkelijk. Ondanks dat de zoute echt te zout is (bekkentrekkend, hartaanval genererend zout) kan niemand er af blijven als het op tafel staat. Dat heel de keuken nu constant naar gerookt vlees ruikt, helpt er niet bij 😄

Maar de smaken geraken beter verdeeld als je het even laat staan. Kan het alleen maar aanraden (en nu mijn eigen advies nog opvolgen 😊)
 
Het is idd niet gemakkelijk. Ondanks dat de zoute echt te zout is (bekkentrekkend, hartaanval genererend zout) kan niemand er af blijven als het op tafel staat. Dat heel de keuken nu constant naar gerookt vlees ruikt, helpt er niet bij 😄

Maar de smaken geraken beter verdeeld als je het even laat staan. Kan het alleen maar aanraden (en nu mijn eigen advies nog opvolgen 😊)
succes bikkel 👊
 
Ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn. Staat hier nog steeds op de lijst. Ooit al wel eens gemaakt van ganzen haasjes. Maar is niet te vergelijken met beef denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan