BasBQ
Beef en Steak

Beef Jerky van Picanha

frank.vanboven

Vuurmaker
Berichten
61
Gisteren een staartstuk in twee?n gedeeld.  Gisteren de helft als Picanha bereid.  De rest in dunne plakken gedeeld en in een marinade van sojasaus,ketjap manis, tabasco, JackDaniels Hot BBQ saus, knoflook, uienpoeder en vers gemalen peper.

Vanochtend de Kamado opgestookt.  Doeltemperatuur 60 graden.  Dat is niet gelukt.  Op zijn laagst 80 en gestegen naar 120. Diverse malen kolen verwijderd echter de temperatuur was niet onder controle te krijgen .

We hebben het er 6 uur op gehad.  Resultaat prima.  Smaak top!


e66514083ff9bfdf0c8a9e79d14cdcc3.jpg
 
Lekker? verslavend!
Ik MOET het hier van het thuisfront nog eens maken.
 
lust ik ook wel
 
altijd lekker.
jammer van die veel t hoge temperatuur.want je beef droogt dan niet maar gaart en dan heb je geen echte beef.
met hoeveel brandstof ben je gestart dan?

ideale temp is 45 graden ,,ik start in mn rook oven met 3 briketten en dat is voldoende om die temperatuur te halen.
de uitlaat moet minimaal 50% open en de inlaat miniaal.maar wel genoeg om trek te houden om de vocht in t vlees af te voeren...(tis drogen weet je nog en niet garen).
gedurende de sessie van 8 uur vul ik tussentijd  briketten bij en de hoogste piek was ffn 60 graden daarna weer tussen 45/50 graden.totaal was ik 12 briketten nodig .

de 1ste x begon ik trouwens ook met te veel branstof ,maar doordat je trek moet houden is de temperatuur niet te regelen.
en dat zal met een ei niet anders zijn.
ben dr trouwens ook niet bekend mee maar lees wel dat ie max wordt volgekiept met brandstof ,als de reden is dat je m tussen tijd niet bij kan vullen dan heb je met beef-j maken een probleem

 
Terug
Bovenaan Onderaan