BasBQ
Beef en Steak

Bedroefd. Pitmaster Marabu uitgesorteerd.

Vandaag een zak Marabu van Pitmaster uitgesorteerd
Ik vind het juist fijn om verschillende groottes te hebben. Doe je dit met elke zak en vind je het dan echt fijn om allemaal even grote stukken te hebben of was dit om een nieuw merk te beoordelen?

Ik kom wel eens een stukje stro oid tegen maar plastic in een zak vind ik echt niet kunnen.
 
Ik vind het juist fijn om verschillende groottes te hebben. Doe je dit met elke zak en vind je het dan echt fijn om allemaal even grote stukken te hebben of was dit om een nieuw merk te beoordelen?

Ik kom wel eens een stukje stro oid tegen maar plastic in een zak vind ik echt niet kunnen.
Nee, nomaal niet.
Ik had hier nog een zak van, stoorde me een beetje aan de kwaliteit. Dus ff doorbijten en uitzoeken.
 
Ah, ik ben dus niet de enige die plastic vindt in de Marabu. Vorig jaar had ik twee zakken "restaurant grade" bij vuur&rook besteld en daar zat ook het nodige in qua stro en plastic.

Overigens zou het me helemaal niets verbazen als ze allemaal bij dezelfde importeur vandaan komen, alleen met een andere zak er om heen (en eventueel een andere sortering): https://www.tubantia.nl/twenterand/...uit-vroomshoop-het-is-gekkenwerk-nu~ad8daa33/
 
Heb deze een tijdje geleden gekocht maar daar zat niets van plastiek enzo in.
En ook heel weinig gruis
 
620DE388-FDE5-4A19-BE20-CD252FBE13B5.jpeg

Andere zak Best Charcoal Acasia en dit keer een zwart stukje plastic gevonden, blijk baar loont het om ff op te letten bij het volstorten van de kolenmand…
 
Hier exact dezelfde ervaring met Pitmaster Marabu. Laatst 3 zakken besteld omdat Black Ranch overal uitverkocht was, want hun verhaal was zeer hoopgevend. Het zou als exact hetzelfde zijn als Black Ranch, maar dan onder een ander label in een andere zak. Want het komt van de Black Ranch importeur: https://www.grilltrader.com/producten/.

Maar niets bleek minder waar, gigantisch weinig goed bruikbare stukken en heel veel kleine stukjes, gruis, stro en inderdaad ook in 2 van de 3 zakken plastic gevonden. En iets wat op rubber leek. Nooit meer Pitmaster voor mij, een slechtere sortering kan wel eens voorkomen maar plastic is een absolute no-go.
 
De steeds groter wordende vraag naar houtskool veroorzaakt steeds meer schaarste. Diverse producenten leveren daarom in op kwaliteit om maar aan de kwantiteit te kunnen voldoen. Zo ook Pitmaster, lijkt het. In het afgelopen jaar vond ik tussen de Pitmaster Marabu veel stro/touw/glas(!) in de zakken. Ook de sortering werd steeds kleiner. Ik heb nog een paar zakken liggen, maar of ik ze opmaak is maar de vraag...

Gelukkig heb ik inmiddels een nieuwe Marabu gevonden, rechtstreeks uit Cuba. Heerlijke restaurantkwaliteit en nog redelijke betaalbaar ook! Blijven proberen en zoeken naar kwaliteit loont!
 
De quebracho van pitmaster vond ik wel een goede sortering hebben en ook geen meuk gevonden .
kijk een stukje stro of glas tja dat is dan maar zo maar plastic in mijn kamado ga ik niet blij van worden.
@Dries wat voor merk maraboe heb je gekocht dan en waarom kies je voor marabu?
ik heb 1 zak Dammers maraboe gebruikt maar dat was allemaal klein spul…
 
@Ric ik kies persoonlijk vaak voor Marabu omdat ik het een goede allrounder vind. Met een volle mand haal je een 24-uurs L&S-sessie. Daarnaast istie ook goed te gebruiken voor H&F en pizzasessies van 5+ pizza's.
'Mijn' merk is nog niet via NL winkels verkrijgbaar, maar komt via een importeur die het rechtstreeks uit Cuba haalt. Ik ben er écht goed over te spreken; mooi formaat en zuivere inhoud in de zakken.
Ik ga hier geen directe reclame meer maken, maar via mijn onderstaande kanalen krijg je een indruk van de kwaliteit!
 
@Dries ook indirecte reclame door te verwijzen naar je onderschrift wordt gezien als SPAM.
Dit is op het Genootschap niet toegestaan.
Deze laatste waarschuwing is openbaar omdat deze actie al 2 keer is gemeld.
Na nog een melding zal je account helaas verwijderd worden.
 
Ik heb vandaag een zak pitmaster gekocht. Er lijken naar mijn idee boven in al veel kleine stukken te zitten. Ook echt kleine stukjes. Geen idee of dit normaal is bij marabu het is voor mij de eersye keer marabu. ben benieuwd hoe het onderin is
20230410_171854.jpg
 
Ik heb vandaag een zak pitmaster gekocht. Er lijken naar mijn idee boven in al veel kleine stukken te zitten. Ook echt kleine stukjes. Geen idee of dit normaal is bij marabu het is voor mij de eersye keer marabu. ben benieuwd hoe het onderin is
Bekijk bijlage 51409
Ik heb vorig jaar hele seizoen hier mee gestookt en opgemaakt. Ben nu met dammers bezig en deze bevalt me zeer goed. Zitten echt mooie stukken bij. Plus vind het fijner werken
 
Ik heb vorig jaar hele seizoen hier mee gestookt en opgemaakt. Ben nu met dammers bezig en deze bevalt me zeer goed. Zitten echt mooie stukken bij. Plus vind het fijner werken
Ik ga hierna ook iets anders proberen
Ben nu halverwege de zak en vooral klein spul tegen gekomen.
 
Het brand ook prima. Heb alleen liever een mix van grooter en kleiner. Hier zit wel heel veel kleiner tot echt klein in.
Mischien toevallig een verkeerde zak.
 
Hier ook, erg zonde.
Veel gruis, en verschillende stukjes plastic.
 
Laatst ook gekocht, maar vond het ook tegenvallen.
Teveel kleine stukken en gruis. Gelukkig geen plastic gezien.
 
De WGA die ik onlangs kocht blijkt ideaal om het laatste kleine grut op te stoken. Ik hoef niets meer weg te gooien.
Vraagje: waarom kan het kleine spul wel op de WGA en niet in de kamado, wat is het verschil? Het belemmert toch in beide gevallen de air flow?
 
Vraagje: waarom kan het kleine spul wel op de WGA en niet in de kamado, wat is het verschil? Het belemmert toch in beide gevallen de air flow?
Bij de WGA hangt het rooster laag boven de kolen . Als je grote stukken houtskool gebruikt passen die misschien niet onder je rooster. Tenminste: dat is mijn ervaring. Daarom gebruik ik de grote brokken in de Kamado en de kleinere stukken in de WGA.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Terug
Bovenaan Onderaan