BasBQ
Beef en Steak

Bedroefd. Pitmaster Marabu uitgesorteerd.

Ric

Kooltjesharker
Kijk een enkel stukje stro vind ik niet zo boeiend en kleine stukjes zal je toch in meer of mindere mate wel houden en in de mix stook ik dat wel op maar plastic vind ik toch wel wat naar zeg maar…

Rogier

Pitmaster

Vandaag een zak Marabu van Pitmaster uitgesorteerd
Ik vind het juist fijn om verschillende groottes te hebben. Doe je dit met elke zak en vind je het dan echt fijn om allemaal even grote stukken te hebben of was dit om een nieuw merk te beoordelen?

Ik kom wel eens een stukje stro oid tegen maar plastic in een zak vind ik echt niet kunnen.

Peter64

Gerijpt

Ik vind het juist fijn om verschillende groottes te hebben. Doe je dit met elke zak en vind je het dan echt fijn om allemaal even grote stukken te hebben of was dit om een nieuw merk te beoordelen?

Ik kom wel eens een stukje stro oid tegen maar plastic in een zak vind ik echt niet kunnen.
Nee, nomaal niet.
Ik had hier nog een zak van, stoorde me een beetje aan de kwaliteit. Dus ff doorbijten en uitzoeken.

Arie de Knaller

Sprokkelaar

Ah, ik ben dus niet de enige die plastic vindt in de Marabu. Vorig jaar had ik twee zakken "restaurant grade" bij vuur&rook besteld en daar zat ook het nodige in qua stro en plastic.

Overigens zou het me helemaal niets verbazen als ze allemaal bij dezelfde importeur vandaan komen, alleen met een andere zak er om heen (en eventueel een andere sortering): https://www.tubantia.nl/twenterand/...uit-vroomshoop-het-is-gekkenwerk-nu~ad8daa33/

SpooN_05

Kooltjesharker
Heb deze een tijdje geleden gekocht maar daar zat niets van plastiek enzo in.
En ook heel weinig gruis

Ric

Kooltjesharker
620DE388-FDE5-4A19-BE20-CD252FBE13B5.jpeg

Andere zak Best Charcoal Acasia en dit keer een zwart stukje plastic gevonden, blijk baar loont het om ff op te letten bij het volstorten van de kolenmand…

detim

Sprokkelaar

Hier exact dezelfde ervaring met Pitmaster Marabu. Laatst 3 zakken besteld omdat Black Ranch overal uitverkocht was, want hun verhaal was zeer hoopgevend. Het zou als exact hetzelfde zijn als Black Ranch, maar dan onder een ander label in een andere zak. Want het komt van de Black Ranch importeur: https://www.grilltrader.com/producten/.

Maar niets bleek minder waar, gigantisch weinig goed bruikbare stukken en heel veel kleine stukjes, gruis, stro en inderdaad ook in 2 van de 3 zakken plastic gevonden. En iets wat op rubber leek. Nooit meer Pitmaster voor mij, een slechtere sortering kan wel eens voorkomen maar plastic is een absolute no-go.

Bovenaan Onderaan