BasBQ
Beef en Steak

Bedrijfsuitje (Brisket, Ribs etc)

 
 
 

Rockabimmy

Kooltjesharker
Berichten
229
Edele leden,

Het is alweer een tijdje geleden at ik zelf wat heb gepost dus het werd wel weer eens tijd voor een draadje.
Afgelopen weekend mocht ik samen met wat maten een bedrijfs bbq organiseren.
We hadden een mooi menu samengesteld bestaande uit o.a:

Brisket
Ribbels
Zalm zijde
Moinkballs
Jalapeno Shrimp Poppers
Jalapeno Cheddar Worst
Baked Beans
Maiskolven

Dit was ook meteen een mooie proef voor wat aanpassingen aan onze smoker.
Bij mijn bezoek aan Franklin BBQ vorig jaar, had ik het gelukt uitgebreid met Aaron te praten over onze smoker en hij gaf ons een
berg aan goede tips hoe we onze temperatuur beter onder controle konden houden en hoe we de convectie konden verbeteren in de oven.
Ook hadden we een nieuwe worstenvuller aangeschaft dus die konden we ook mooi meteen even uitproberen
IMG-20170427-WA0002.jpeg


IMG-20170415-WA0002.jpeg

Dikkere en lange pijp geplaatst, nieuwe lik verf en de BOSS was er weer klaar voor.

Zaterdagochtend om 3u de smoker aangestoken... Vroeg!
IMG_20170429_035124.jpg

Erg vroeg...  maar rond 5 uur moest de brisket er al op dus een goeie pot koffie en lekker sterren kijken dan maar

IMG_20170429_065553.jpg

Zon komt op en de brisket zit er al een uur of 2 in

IMG-20170429-WA0001.jpeg

Na een paar uurtjes krijgt hij al een mooi kleurtje

IMG-20170429-WA0024.jpg

Rond een uurtje of 1 smiddags was hij door zn plafond en de bark zat er mooi op. Tijd voor een jasje van slagers papier en terug erin

IMG-20170429-WA0025.jpg

Rond een uur of 2 waren de ribs en de bonen aan de beurt

IMG_20170429_161446.jpg

De rest van het eten mocht er rond 15uur bij, zijn al zon 12 uur in touw dus tijd voor meer koffie

IMG-20170429-WA0017.jpg

Rond 18u konden we aan tafel, zelfs de brisket was mooi op tijd klaar en boterzacht.

En toen ging het snel, lange dag wakker, biertje en een volle maag dus helaas geen foto's meer gemaakt.

Het was in ieder geval weer erg geslaagd en het nieuwe speelgoed en de aanpassingen op de smoker hebben zich volledig bewezen!
Bedankt voor het lezen.

- Tim
 
Goed bezig op die monster Q :)
 
Ziet er erg indrukwekkend uit die pit Tim! Mooi werk!
 
:-O holy moly wat een mooi apparaat en wat een feest om zoiets voor een uitje te mogen maken.  :-O
 
dat is een volle dag genieten geweest, ziet er allemaal heerlijk uit
 
Mooie tafel vol met lekkers. Wat een ding man, lijkt wel professional pit uit de US, kan zo in boek van Jord worden opgenomen. Gaaf hoor.
 
Nice!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Wow, d?t is nog eens een bedrijfsuitje!
 
Dit ziet er echt gaaf en heerlijk uit! Als dit het bedrijfsuitje is voor het bedrijf waar je werkt zal de loonsverhoging wel zijn veiliggesteld  ;)
 
Kijk dat is pas een Q ! Mooi ding man...
Resultaat mag er ook zijn!
 
Dit is toch geweldig.
Lekker vroeg al beginnen met je hobby, de hele dag bezig zijn met vuur en vlees (en een paar boontjes), en aan het eind heerlijk eten en met een volle maag in slaap vallen.
Het leven kan zo makkelijk zijn  :D
En oh ja, een paar biertjes niet te vergeten. Maakt het wel af.
 
Prachtige pit en wat een mooie gerechten
 
Terug
Bovenaan Onderaan