Je gaat natuurlijk niet 100 man 300 gram Pulled Pork per persoon geven. Dat is geen BBQ verzorgen in mijn optiek en dat kan de keurslager op de hoek (blijkbaar zelfs de McDonalds

) tegenwoordig ook

Met een goed verzorgde BBQ heb je variatie en voor ieder wat wils.
Daarnaast ga je van een Boston Butt van 5kg niet 16 personen 300 gram vlees kunnen geven. Er moet aan het eind nog een schouderblad uit en je hebt ook gewichtsverlies tijdens de bereiding, dus rekening er maar op dat je van 5Kg Boston Butt pakweg 3-3,5kg vlees over houdt.
Ik kan een wat recenter voorbeeld geven; ik heb afgelopen oktober een BBQ voor de vrijdagmiddag bedrijfs-borrel verzorgd voor ongeveer 30-35 personen. Dit heb ik puur gedaan omdat men na al het praten over BBQ (tja, waar moet je anders over praten op je werk

) nu wel eens wat wilde proeven. Ik heb het redelijk eenvoudig gehouden met per persoon een mini-broodje Pulled Pork met coleslaw, 2x MOINK Balls, 2 stokjes Sateh Ayam en voor een zeer select gezelschap (pakweg 15 man) toen het merendeel al naar huis was een stukje warm gerookte zalmzijde.
Omdat het kleinschalige BBQ voor wat collega's was, ik het leuk vond om dit te verzorgen en hun met wat anders dan speklap en hamburger kennis te laten maken, heb ik voor deze BBQ enkel en alleen mijn inkoop doorberekend. Ik was aan inkoop en verbruik aan klein materiaal ongeveer ?225 kwijt. Op de mini-broodjes voor de Pulled Pork na, waren alle andere randzaken (stokbrood, salades, drank) door mijn werk verzorgd.
Trek je dit door naar 100 man maar dan inclusief alles, dan ga je met die ?1000 dat voor je inkoop nog niet eens redden ben ik bang. En dan moet je ook nog eens de ballen uit je broek rennen om die inkoop te doen, uren voorbereiden, op de dag zelf iedereen van zijn hapje te voorzien (drank kunnen ze dan zelf pakken neem ik aan) en weer opruimen e.d..