BasBQ
Beef en Steak

Bedrijfs BBQ

 
 

FvdB

Vuurmaker
Berichten
94
Ik heb me opgeworpen om onze bedrijfsborrel in juni te organiseren nadat iemand had bepaald dat we voor een bbq gaan. We hebben dit eerder gedaan en kregen toen gewoon verbrand of juist rauw vlees. Wil mijn collega's graag kennis laten maken met bbq-en zoals het hoort.
Ons bedrijf zit in Nieuwegein, naar verwachting een bbq voor ongeveer 100-110 man, budget ?1000 incl drank, borden etc.

Ga dit met mijn Webers niet redden. Is er iemand op dit forum die dit soort dingen doet, of anders iemand kent die dit kan en wil doen?

Hoor het heel graag!
 
Ik denk dat Leo dat soort dingen regelmatig doet!

Maak me wel een beetje zorgen om je budget, indien er iemand moet komen met BBQ's en personeel is de eerste 350 euro al op...
 
Ik maak hem gewoon weer hoor....


Dit klinkt als een klusje voor Leo
 
FrankvdB zei:
Ik deel je zorg! Maar ja, als ik het niet vraag....  :D
Vragen kan altijd maar in dit geval weet ik het antwoord wel en vragen moeten ook wel realistisch blijven :D

Voor alleen het vlees is ?1000 op 100 man al veel te weinig, laat staan als daar ook nog de drank e.d. voor gedaan moet worden.
Nu ben ik geen cateraar en hoef hier niet (een deel van) mijn brood mee te verdienen, maar zelf als uit de hand gelopen hobbyist zou ik het voor dit bedrag niet doen eerlijk gezegd. We hebben een keertje een verjaardagsfeest voor 80 personen gedaan waarbij we niets bijzonders hebben gedaan en waar geen drank bij zat, en hier lag het bedrag al veel hoger dan het nu beschikbare budget.

Kijk voor de gein eens op de website van Smokey Goodness. Ik weet dit is van een heel ander kaliber, maar als je daar naar het goedkoopste arrangement kijkt (en dat is nog zonder drank) dan is 1+1 makkelijk uit te rekenen.
 
ik doe graag van dit soort feestjes, maar wat Danny (DanBras) ook al aangeeft, voor dat bedrag zul je niemand krijgen
 
Van 5 kilo varkensschouder kun je, op basis van 300 gram p.p. ongeveer 16 man voeden. Een boston butt van circa 5 kilo kost 25 euro (aalvink.nl).
Je bent voor 100 man pulled pork, 8 boston butts nodig van 5 kilo, dat is 200 euro. Zonder saus, glaze, briketten of houtskool.

Wil je er dan nog spare-ribs of iets anders bij gaan doen, gaat de teller wel rap omhoog. Een tientje de man, inclusief drinken is inderdaad niet veel geld.

 
Looney zei:
Van 5 kilo varkensschouder kun je, op basis van 300 gram p.p. ongeveer 16 man voeden. Een boston butt van circa 5 kilo kost 25 euro (aalvink.nl).
Je bent voor 100 man pulled pork, 8 boston butts nodig van 5 kilo, dat is 200 euro. Zonder saus, glaze, briketten of houtskool.

Wil je er dan nog spare-ribs of iets anders bij gaan doen, gaat de teller wel rap omhoog. Een tientje de man, inclusief drinken is inderdaad niet veel geld.

Ik heb Leo net al een PB gestuurd, maar ik zit inderdaad wel te denken aan de wat meer low end recepten zoals fatties, MOINK balls, BCC.
Die ?1000 heb ik meegekregen als budget. Maar met jullie input kan ik misschien ook terug komen met de vraag om ?200-300 extra zodat het wel goed kan.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Leute!!
 
Je gaat natuurlijk niet 100 man 300 gram Pulled Pork per persoon geven. Dat is geen BBQ verzorgen in mijn optiek en dat kan de keurslager op de hoek (blijkbaar zelfs de McDonalds  :p ) tegenwoordig ook  :D
Met een goed verzorgde BBQ heb je variatie en voor ieder wat wils.

Daarnaast ga je van een Boston Butt van 5kg niet 16 personen 300 gram vlees kunnen geven. Er moet aan het eind nog een schouderblad uit en je hebt ook gewichtsverlies tijdens de bereiding, dus rekening er maar op dat je van 5Kg Boston Butt pakweg 3-3,5kg vlees over houdt.

Ik kan een wat recenter voorbeeld geven; ik heb afgelopen oktober een BBQ voor de vrijdagmiddag bedrijfs-borrel verzorgd voor ongeveer 30-35 personen. Dit heb ik puur gedaan omdat men na al het praten over BBQ (tja, waar moet je anders over praten op je werk  :p ) nu wel eens wat wilde proeven. Ik heb het redelijk eenvoudig gehouden met per persoon een mini-broodje Pulled Pork met coleslaw, 2x MOINK Balls, 2 stokjes Sateh Ayam en voor een zeer select gezelschap (pakweg 15 man) toen het merendeel al naar huis was een stukje warm gerookte zalmzijde.

Omdat het kleinschalige BBQ voor wat collega's was, ik het leuk vond om dit te verzorgen en hun met wat anders dan speklap en hamburger kennis te laten maken, heb ik voor deze BBQ enkel en alleen mijn inkoop doorberekend. Ik was aan inkoop en verbruik aan klein materiaal ongeveer ?225 kwijt. Op de mini-broodjes voor de Pulled Pork na, waren alle andere randzaken (stokbrood, salades, drank) door mijn werk verzorgd.

Trek je dit door naar 100 man maar dan inclusief alles, dan ga je met die ?1000 dat voor je inkoop nog niet eens redden ben ik bang.  En dan moet je ook nog eens de ballen uit je broek rennen om die inkoop te doen, uren voorbereiden, op de dag zelf iedereen van zijn hapje te voorzien (drank kunnen ze dan zelf pakken neem ik aan) en weer opruimen e.d..
 
ga voor puur alleen het eten uit van ca 25 euro per persoon, daar komt de drank dan nog bij.
Dan heb je wel een goede en gevarieerde bbq te pakken
 
Het was meer een illustratie van de kosten die rap gaan oplopen als je een nette, gevarieerde bbq voor de mensen neer wilt zetten. Overigens had ik al rekening gehouden met meerdere boston butts door het weghalen van bot en vocht :)

Bottom-line, voor 1000 euro en 100 man kom je niet veel verder dan een kleine proeverij denk ik zo.
 
Je budget is als eerder gemeld wel een issue. Heb vorig jaar zelf gebbq't voor collega's 45 man, had 20 euro p/p all inclusief  gerekend en daar heb ik eigenlijk wel een klein beetje op toe moeten leggen.  Heel topic te lezen op http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11871.msg202154#msg202154

Wel had ik wat left-overs, zowel vlees als drank  en dat heb ik weer meegenomen, maar zelfs dan was het wel heel krap. Dus zelfs als jezelf de hele dag achter de Q staat en een super tof neefje hebt dat je komt helpen en niet teveel verdient moet je toch echt wel op minimaal (en een hoop in de aanbieding kopen) 20 euro p/p rekenen. Als je Catering inhuurt wordt dat alleen maar duurder natuurlijk.

Succes in ieder geval!



 
Ik als proffesioneel cateraar wil ik je idd meegeven dat je voor een dergelijke bbg die jullie graag willen je minimaal moet rekenen op 21 tot 22 euro pp. Hier heb je eigenlijk gewoon sateh, black angus burger, jalapeno cheddar worst en ribs voor. Als side dishes twee salades en wat brood, boter en sausjes voor.

Komt voor veel mensen ook nog eens de reiskosten bij.

Succes met je zoektocht
 
Met 100 man personeel moeten er vast wel een paar man te vinden zijn die ook een bbq hebben en die bereid zijn om je te helpen?

Met de kosten kan ik je niet helpen. Ik weet de prijzen van vlees niet (ik zou het hier goed voor elkaar kunnen krijgen met een dergelijk budget, maar ons vlees is redelijk goedkoop).

Misschien eens kijken naar kip sate, burgers (zelf gemaakt?), een paar fatties, Kippenkluifjes (misschien voorgegaard), iets met varkenslapjes of speklapjes?
Vergeet de groenten gerechten niet. Er zullen vast een paar vegetariers rondlopen......

En iets van roosterbrood? Deeg klaarhebben en bakken op de BBQ?


 
Naar je keurslager gaan en voor rond de 7 euro de man een pakketje kopen. Vaak krijg je dan een BBQ erbij (zo'n mooie gasplaat) voor de warmte. 5 kisten bier, 20 flessen fris, 10 flessen wijn. Bij de Xenos een zooi borden en bestek erbij en je zit aan je 1000 euro. Tenzij je een verdubbeling krijgt, zul je het daarmee moeten doen..
 
Leute,

Duidelijk dat het budget niet toereikend is,  daar hoef ik geen tig reacties voor te hebben hoor.  ;)
Helaas ben ik niet bepalend in het budget en het is idd weinig maar ja. Ga gewoon kijken wat wel kan.
 
Als je zin hebt hier zelf aan te gaan staan moet je een end komen lijkt me. Maar dan moet je ergens een smoker of uds kunnen lenen.
Als je uitgaat van 120 gram Pulled Pork per persoon, das anderhalf broodje, heb je zo'n 19kg procureur nodig. Laat dat dure zijn en 5,50/kg kosten, ben je 105? kwijt. 120 bolletjes, 20? en dan een lading rub, kruiden en kolen. Dat moet voor 175 euro te doen zijn.
Coleslaw voor 100 man red je ook wel voor 20?.
Dan heb je nog 800? over. Ruim gerekend.
100 chedder-japeno worsten van home made, 80 euro. Gemarineerde kippenvleugels van de Turk zullen ook zoiets kosten. 360 euro. Beetje plastic bestek etc, totaal iets van 400?. Dan heb je nog 600 voor de drank. En je baas is jouw even een dag of twee kwijt omdat je staat te koken en inkopen doet. Heb je een beetje echt barbecue, maar toch ook een worstje (wel een hele goeie) en een kipje. Als je een beetje decent inkoopt kan je nog wel een paar tientjes vrijspelen voor nog wel een hapje denk ik.

Volgens mij kan dat wel hoor. (En nee dat is niet ruim, maar wel wat haalbaar is binnen dit budget) (je baas kan wat ie aan jou kwijt is om te koken ook bij t budget doen natuurlijk).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jaarlijks hebben wij met onze afdeling (circa 60 mensen)  een BBQ. Die besteden wij volledig uit aan de lokale slager. Hij zorgt voor alles (drank, bestek, bordjes, salades, vlees, vega dingen, etc). Afhankelijk van hoeveel er wordt gedronken (dat is bij ons doorgaans niet heel veel) ligt de prijs zo tussen ?2200 a ?3000.
Voordat bedrag hebben wij echt een tip top BBQ met kwaliteits eten en drinken en 3 mensen die het allemaal bereiden.
Hoop dat je hier iets aan hebt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
chckstrk zei:
Volgens mij kan dat wel hoor. (En nee dat is niet ruim, maar wel wat haalbaar is binnen dit budget) (je baas kan wat ie aan jou kwijt is om te koken ook bij t budget doen natuurlijk).

Initiele vraag was "iemand die dit doet" en dan heb je met personeel en belastingen e.d. te maken.
Zelf doen is natuurlijk altijd goedkoper als een professional inhuren, zo schilder ik mijn huis ook zelf :D
ehhhh zou ik toch echt weer een keer moeten doen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan