Voordat ik dit forum had gevonden, ongeveer een jaar geleden, maakte ik regelmatig BCC. Nieuwe recepten proberen is natuurlijk veel leuker dan weer een BCC maken. Vandaag gaat het dan toch gebeuren. Een groep vrienden komt langs dus een mooi moment om wat lekkers te maken. Ik heb nog ~1kg longhaas dus dat gaat sowieso gebeuren, maar daar ga ik het bij low&slow voor de rest niet over hebben
. Maar het is eigenlijk net iets te weinig, daar naast wordt rood vlees ook niet door iedereen gewaardeerd. Dus gekozen voor iets makkelijks, de BCC. Deze zou ik het liefst op de kettle doen maar die is al gebruik dus het kippie mag op de WSM, ook wel leuk om eens te proberen.
En als de WSM dan toch aan staat kunnen er ook nog wel wat filetjes op. Dus meteen maar 8 filetjes gekocht.
Kippie in de rub met wat olijf olie:
Deze nog even een uurtje terug in de koelkast en meteen even de Solis getest:
De filetjes mogen lekker zwemmen:
De filetjes als eerst op de WSM, dat was nog behoorlijk passen en meten:
Het kippie op het onderste rooster zodat die het lekker warm heeft, past maar net:
[bbqsession]210[/bbqsession]
Of op de HM: deberghuizen.dyndns-home.com:8888

En als de WSM dan toch aan staat kunnen er ook nog wel wat filetjes op. Dus meteen maar 8 filetjes gekocht.
Kippie in de rub met wat olijf olie:

Deze nog even een uurtje terug in de koelkast en meteen even de Solis getest:

De filetjes mogen lekker zwemmen:

De filetjes als eerst op de WSM, dat was nog behoorlijk passen en meten:

Het kippie op het onderste rooster zodat die het lekker warm heeft, past maar net:

[bbqsession]210[/bbqsession]
Of op de HM: deberghuizen.dyndns-home.com:8888