BasBQ
Beef en Steak

BCC part 2

 
 

boerharm

Kooltjesharker
Berichten
139
Hierbij mijn 2de BCC alleen nu wel met foto's ;-)). Eerst een bad van water met azijn daarna goed afdrogen en dan in de olie zetten daarna in de rub gezet en even laten rusten, ondertussen de bbq opgestookt. Bij 180? de kip in de Q, appelsnippers erbij en gaan met die kip. Uurtje verder en klaar is kip, ik moet alleen nog even kijken hoe ik het makkelijkste het blikje weer uit die kip krijg want dat was geen succes. Tips zijn welkom


IMAG0236 by boerharm76, on Flickr
Omdat ik een hobbybierbrouwer ben moest ik natuurlijk wel een zelfgebrouwen biertje gebruiken, aangezien de brouwmeester van het openlucht museum ook in ons brouwclubje zit doen we ook wee eens professioneel brouwen (vooral proeven ;-p).

IMAG0237 by boerharm76, on Flickr
Lekker appelhout toevoegen

IMAG0238 by boerharm76, on Flickr
En roken maar

IMAG0239 by boerharm76, on Flickr
Na een uurtje konden we aan tafel, en het was heerlijk.

IMAG0242 by boerharm76, on Flickr
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Voor het van het blikje halen gebruik ik 2 tangen. Eentje bij de hals en een aan het blikje en dan de kip omhoog trekken. Werkt prima.
 
Lowietje72 zei:
Voor het van het blikje halen gebruik ik 2 tangen. Eentje bij de hals en een aan het blikje en dan de kip omhoog trekken. Werkt prima.
hmmm dan word het tijd voor andere tangen, met de tang in de hals trok ik de kip aan gort en met die andere tang kreeg ik het blikje er niet uit, die gleed er iedere keer vanaf
 
boerharm zei:
Lowietje72 zei:
Voor het van het blikje halen gebruik ik 2 tangen. Eentje bij de hals en een aan het blikje en dan de kip omhoog trekken. Werkt prima.
hmmm dan word het tijd voor andere tangen, met de tang in de hals trok ik de kip aan gort en met die andere tang kreeg ik het blikje er niet uit, die gleed er iedere keer vanaf

De ene tang is een simpele Webertang die in een stje zit met een spatel en bij de andere speel ik wat vals dat is een cuisipro  met een beetje gekartelde bek. Die heeft goede grip op het blikje.
 
heerlijk kippie, welkom bij de tokkies
 
gefeliciteerd met je tokkie
 
Ondanks je worstelwedstrijd met de tangen....Gefeliciteerd met TOK
 
snelle manier om te ontblikken ,  gebruik het aanzetstaal bij de nek erin, en in twee rammen ligt het blik eruit.
lekker kippetje heb je gemaakt
 
Kan ik de volgende keer ook proberen, tang onder de vleugels en dan met aanzetstaal via de nek eruitdrukken. Thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan