BasBQ
Beef en Steak

BCC met bbqfoto voor de tok haha

 
 

martijnvanhooff

Sprokkelaar
Berichten
41
Hierbij een miniverslag van de beloofde BCC met een bbqfoto. Om zo de sticker volgens het wetboek van de bbqgenootschap te bemachtigen. Ik had vorige week de shrekversie gemaakt met een pestomarinade. Ondanks dat het vlees mals was, kwam hij moeilijk los van het bot en was het nogal flauw. Er hoefde volgens het recept geen zout in de marinade.

Gister de rub gebruikt van Noskos: https://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html

Uurtje of 15:00 de uds aangeslingerd en hem op 190?C gezet, ik merk overigens dat de heatermeter meer moeite heeft met naar een hoge temperatuur te gaan zonder overshoot en vervolgens constant te houden dan low and slow. Daar moet ik nog even mee stoeien, misschien iets met instellingen?! Toen hij op 190 stond ging het tokje er op tot hij de juiste temperatuur bereikt had. Hij zag er wat pips uit. Hoe krijg ik de buitenkant zo mooi knisperend bruin? Om hem niet te laten uitdrogen er toch afgehaald maar wow wat een mals tokkie en wat was hij heerlijk!! Nooit meer BCC Shrek style voor mij!! Oja en dure kip van de sligro, dit was een bonus kip van de albert heijn, scheelde de helft!


1bf2b8282ae5310d78b86f9b185fb183.jpg
dc23dde43f952f95543284cccce43698.jpg
3120250c9368d71fb1d8c8ccc49974f8.jpg
d03d2a628611a9f6b972533637ce785f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
En hoe was het smaakverschil van het vlees zelf in vergelijking met de dure kip?
 
Lastig te zeggen omdat de voorbereiding en ingredi?nten anders waren. Maar hier viel het echt van het bot en was de smaak lekkerder. Maar de shrekstyle ga ik niet meer maken, dus antwoord moet ik je schuldig blijven haha. Maar denk er weinig verschil in zit in de kwaliteit/smaak tussen de kippen. Dus albert heijn kip is prima voor de volgende keer
Brecht zei:
En hoe was het smaakverschil van het vlees zelf in vergelijking met de dure kip?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Stickertje verdiend!  ;)

Waar meet je de temperatuur van de BBQ, en hoe lang heeft het geduurd voordat het kippetje gaar was?
Ik vermoed dat de temperatuur bij de kip geen 190gr geweest is en dat deze daarom wat bleek ziet.
 
Daar heb je een punt ceriel, ik heb hem gemeten aan het rooster, de schaal remt een hoopt t.o.v. de kip zelf. Beter een aardappel en dan in de schaal bovenin de aardappel?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je tokkie.
Een beetje bleekjes maar als de smaak maar goed is, prima toch.
Was het velletje te eten?
Als dat niet zo was was de temperatuur i.d.d. wat aan de lage kant.
In het begin maakte ik m'n kippetjes L&S  110 a 120 gr.C  het vlees was dan heerlijk smakelijk, mals en sappig maar het vel was dan niet om te nassen. ;)

Toch weer een reden om het snel nog een keer te maken. ;)
 
Hans zei:
Gefeliciteerd met je tokkie.
Een beetje bleekjes maar als de smaak maar goed is, prima toch.
Was het velletje te eten?
Als dat niet zo was was de temperatuur i.d.d. wat aan de lage kant.
In het begin maakte ik m'n kippetjes L&S  110 a 120 gr.C  het vlees was dan heerlijk smakelijk, mals en sappig maar het vel was dan niet om te nassen. ;)

Toch weer een reden om het snel nog een keer te maken. ;)
Het velletje was juist erg lekker, daar kwam het zout en de kruiden goed naar voren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
ik zou hem gewoon de volgende keer op 210graden maken met de thermometer op dezelfde plek. Als het naar wens is dan zo laten, zo niet de temperatuur verhogen of verlagen terug. Beetje spelen om te zien wat er best voor je werkt.
 
Gefeliciteerd met je tok.
Heb je voldoende rookhout toe gevoegd? Dat scheelt ook wel eens met de kleur.
 
Gefeliciteerd met je sticker
 
Terug
Bovenaan Onderaan