BasBQ
Beef en Steak

BCC (in dit geval CCC) ๐Ÿ˜‰

Mooi gedaan Chef, heerlijk zo'n Mexicaans Chickie!
 
Ik kijk uit naar jouw bereiding dan ๐Ÿ˜Š
Smulpaap, nu ga je de lat voor mij wel hoog leggen....๐Ÿ˜‰

Gracias met de verdiende tokkie award.
 
geweldig gedaan weer. heb erg genoten van je verslag, en zo te lezen jij ook. Het plezier is duidelijk herkenbaar.
mooi gedaan weer en lekker kippetje.

en alleen al voor die vlaamse frieten kunde me wakker maken. lekker man.
gefeliciteerd met je kippie, terecht verdiend
Kijk, daar doe ik het voor! ๐Ÿ˜Š Ik heb je nr niet, anders had ik je ff gebeld ๐Ÿ˜‚
 
Heerlijk verslag, en wat een fijne plaatjes zeg. De mole staat hier hoog op de verlanglijst. Ook tijdens de speurtocht naar een gerecht tegen gekomen. Alleen niet aan toe gekomen deze daadwerkelijk te gaan maken. Je gerecht inspireert me enorm. Goede reden om weer eens een BCC te maken TOP
 
Heerlijk verslag, en wat een fijne plaatjes zeg. De mole staat hier hoog op de verlanglijst. Ook tijdens de speurtocht naar een gerecht tegen gekomen. Alleen niet aan toe gekomen deze daadwerkelijk te gaan maken. Je gerecht inspireert me enorm. Goede reden om weer eens een BCC te maken TOP
In dat geval, graag gedaan! ๐Ÿ˜Š mocht je een recept nodig zijn voor de Mole, let me know ๐Ÿ˜‰
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
In dat geval, graag gedaan! ๐Ÿ˜Š mocht je een recept nodig zijn voor de Mole, let me know ๐Ÿ˜‰
Tuurlijk, altijd welkom. Zeker als het low en slow op de Q kan
 
Tuurlijk, altijd welkom. Zeker als het low en slow op de Q kan
Ik heb dit recept ooit eens van 24kitchen gehaald, en uiteindelijk eigen draai aan gegeven omdat ik de nootsoorten die hij gebruikte niet helemaal gaven wat ik zocht. ๐Ÿ˜‰


  • 2 rode pepers
  • 500 g tomaten
  • 1 grote ui
  • 3 teentjes knoflook
  • 1 onrijpe banaan
  • 1 Volkoren tortilla
  • 0.5 tl kardemom gemalen
  • 1 tl kaneelpoeder
  • 1 tl karwijzaad
  • 25 g cashewnoten
  • 25 gr hazelnoten
  • 25 g pijnboompitten
  • 25 g rozijnen en abrikozen (mix zakje)
  • 500 ml kippen- of groentebouillon
  • 80 gr chocolade naar keuze (ik heb altijd de Tonyโ€™s melk, oorspronkelijke is volgens mij met pure chocola
  • 1 flinke El donkere basterdsuiker

Q indirect op 200ยบC. Snijd de pepers in de lengte doormidden en verwijder de zaadjes en snijd ze in stukken.

Snijd de tomaten in vieren. Pel en snipper de ui. Pel en hak de knoflook. Pel en snijd de banaan in stukken.

Pepers, tomaten, knoflook en ui in een braadslede leggen en ongeveer een half uur roosteren op de Q. Kan wat langer zijn of wat korter. Als ze maar mooi bruin zijn.

Rooster in een skillet de specerijen. Rooster in diezelfde pan na de kruiden ook de banaan (blijven er veel kruiden in de pan, dan even schoonmaken of andere skillet pakken ๐Ÿ˜‰)

Dan de noten en de pijnboompitten in een scheutje olie roosteren. Hierna in een laag olie de tortilla krokant bakken en in stukken breken.

Laat nu je Q zakken naar ongeveer 150 graden.

Pureer alles met de rozijnen, abrikozen en bouillon in een blender of keukenmachine. Giet niet direct alle bouillon erbij, eerst de helft. Mocht je de saus te dik vinden kun je altijd nog bouillon toevoegen.

Verhit een scheutje olie in een DO en voeg de saus toe. Laat de saus zachtjes ongeveer een uurtje pruttelen. Breek op het laatst de chocolade in stukken en voeg deze samen met de suiker toe. Proef en breng op smaak met peper en zout.

Hoop dat het zo duidelijk is. Heb hem ff voor je uitgeschreven ๐Ÿ˜‰
 
Mooi verslag en kinderen de passie voor lekker eten meegeven, helemaal top!
Proficiat met je sticker.
 
Wat een gave versie van het al oude kindermenu (kip met friet en appelmoes )

Ik ga deze zeker proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan