BasBQ
Beef en Steak

BCC eerste keer op het forum

 
 

drummerboy

Kooltjesharker
Berichten
103
Tja al zo vaak gemaakt maar nog nooit op het forum gezet. En daarom nog geen stickertje kwam ik achter

Eigenlijk begon het ?chte bbq-en voor mij met de Beer Can Chicken. Nadat ik de Weber cadeau had gekregen van m?n vrouw wilde ik toch eens wat meer proberen en een hele kip van de BBQ leek mij wel wat. De eerste poging eindigde in de oven ik was te ongeduldig geweest met het aansteken van de kolen dus de temp van de bbq werd niet hoog genoeg en zakte na een tijd zelf terug naar zo?n 100 graden. Omdat we rond 19:30 toch wel trek begonnen te kregen (en ik wilde vrouwlief te vriend houden ) heb ik hem maar in de oven geschoven.

Maar goed dat was een paar jaar geleden. Nu gaat het een stuk beter

Dus afgelopen zondag kippie afgespoeld en gedroogd en vervolgens voorzien van Don Marco?s crazy chicken rub
122662d70cf5ed5fbda4c18d78fed0f0.jpg


Vervolgens op de Q. Deze keer op het rooster. Ik wilde Mn nieuwe speeltje testen (inkbird Bluetooth thermometer) en kon zo mooi een probe op het rooster plaatsen en 1 in de kip
88c3d1c2666a74a7575cf0e835d17f82.jpg


Eindje op weg. Ff nectarines roosteren voor de salade.
7a9df71427fecd0d2e0cc4166ab5be3d.jpg


En na ongeveer 45 min op 74 graden. Ik had de standaard temperatuursetting van de Inkbird app aangehouden. Volgende keer gaar ik hem denk ik toch naar een graad of 80. Nu was het wel gaar en sappig. Maar soms nog iets te ?taai?? Wat houden jullie hierbij aan?
3db9bc27b0db22a476501d1ac7b58cdf.jpg


Ook nog ff fotootje van de salade.
90373f01cd5e65a642b354a2f6cfcf40.jpg


Al met al geslaagd! Vrouw en kids hebben ook gesmuld en de inkbird is een mooie toevoeging voor de langere sessies


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi kipje.
 
Lekker kippetje!

Ik heb de laatste keer rond de 75 graden aangehouden voor de poten/dijen maar vond dit eigenlijk nog te rauw... Ik denk dat ik volgende keer ook iets verder ga. Moet je enkel opletten dat de borst niet droog wordt..
 
b.asv zei:
Lekker kippetje!

Ik heb de laatste keer rond de 75 graden aangehouden voor de poten/dijen maar vond dit eigenlijk nog te rauw... Ik denk dat ik volgende keer ook iets verder ga. Moet je enkel opletten dat de borst niet droog wordt..
Ja volgende keer gaat ie weer tussen de kooltjes, dan is het velletje nog wat knapperiger. En zoals ik al zei een wat hogere kerntemperatuur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan